Gå til innhold

Hva kan jeg bruke en løs speaker til? forslag?


Anbefalte innlegg

jeg driver og ribber et kabinett, og har blant annet kommet over en speaker.

 

det jeg fant med speakeren er selve speakeren som er koblet til en rød og en svart ledning. ledningene sitter på en liten kobling i enden.

 

er det noen som har noen forslag til hva jeg kan bruke den til?

 

takker for alle forslag!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Altså, jeg går utifra du vet hva den normalt er til...? Så hiv den i skapet til du trenger en. (Hvis du foreks. skal mekke et kabinett av en plasteske, er det greit å ha smådeler liggende.)

 

ja. hehe. jeg vet hva den normalt brukes til ja.

joda. men jeg driver og lager et kabinett til å ha vannkjølingen min i, og da tenkte jeg kunne finne på noe spesielt med den.

 

går det an og koble den til en bryter og på strømforsyningen? hvordan?

Lenke til kommentar
går det an og koble den til en bryter og på strømforsyningen? hvordan?

Nei det går ikke direkte. Tipper den vil smelte rimelig kjapt. Du må ha en svak signal kilde for å få ut no lyd. mellom der kan du selvf ha en bryter.

 

hehe. jeg prøvde akkurat nå på 5volt. da fikk jeg litt skrape lyder når jeg bevegde på kabelen som sto i kontakten.

hva kan jeg gjøre for at den skal lage en pipelyd?

Lenke til kommentar

hmm.. du fikk skrapelyder ja. Lyd er jo luftbølger, så du må få membranen i speakeren til å bevege seg så fort at den blir oppfatta som en tone. noe lett eksempel kommer jeg ikke på nå i farta. En grei tone er jo 50 Hz en fra stikkontakta, men den bør _kanskje_ transformeres ned til en spenning speakeren klarer først :p

 

Tror ikke du finner no spes nyttig å bruke denne til uten litt ekstra utstyr..

Lenke til kommentar
hmm.. du fikk skrapelyder ja. Lyd er jo luftbølger, så du må få membranen i speakeren til å bevege seg så fort at den blir oppfatta som en tone. noe lett eksempel kommer jeg ikke på nå i farta. En grei tone er jo 50 Hz en fra stikkontakta, men den bør _kanskje_ transformeres ned til en spenning speakeren klarer først :p

 

Tror ikke du finner no spes nyttig å bruke denne til uten litt ekstra utstyr..

 

ok. da så. da er det ikke så viktig. jeg gidder ikke å kjøpe noe for å få den til å funke.

 

 

jaja. da vet ikke jeg hva jeg skal bruke den til. forslag mottas fortsatt!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...