Rious Skrevet 5. september 2003 Skrevet 5. september 2003 når jeg spiller cs bruker veggene og bli rosa eller gul pluss at når jeg blir flasha går ikke det hvite så fort bort... er det skjermkortet eller skjermen? skjerm: compaq v90 ca 30 år gammel skjermkort:gf4ti4200 128mb med zalman ht80
radix Skrevet 5. september 2003 Skrevet 5. september 2003 Jeg antar du har noen venner som har en pc-skjerm.. Test med en annen skjerm, så har du svaret ditt.. Enklere kan det ikke bli. :wink:
CFD Skrevet 5. september 2003 Skrevet 5. september 2003 Skjer det samme i windows? Slik at noe hvitt som du tar vekk er hvitt lenge etter at du har tatt det vekk? Virker skjermen i direct Draw virker den også i Direct 3d. Så virker den i windows så er det skjermkortet ditt. (eller linux da ,men jeg bruker alt for lang tid med GUI i linux så jeg orker ikke og styre med det til noe annet en i "kjedeseg-mode".)
Rious Skrevet 5. september 2003 Forfatter Skrevet 5. september 2003 nei blir ikke sånn i windows... men syns fargene er litt uklar forhold til andre skjermer som jeg har sett.
CFD Skrevet 6. september 2003 Skrevet 6. september 2003 Er symptomet bare i CS eller er det i andre 3dapplikasjoner også? Det er fargene ikke er så gode har nok noe med skjermen din ja. Har selv hatt endel gamle skjermer. Men har du prøvd Degaus? Da begynner du og aktivere avmagnetiseringssløyfen og det hjelper kanskje pga at fargefeil ofte er et resultat av at spolen ikke har vært avmagnetisert på lang tid. Prøv og slå av skjermen i 20-30min også slår du på og kjører degaus. Det burde hjelpe mot fargefeil hvis det er det som er feilen.
hn66 Skrevet 6. september 2003 Skrevet 6. september 2003 Det er ikke et Gainward kort du har vel? Det er en kjent feil med enkelte Gainward GF4 TI4200 kort, jeg fikk byttet mitt hos Komplett. Det var dog et med 64MB, vet ikke om de har samme problem med 128MB utgaven. Det finnes flere tråder om Gainward problemet og ødelagte kondensatorer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå