Gå til innhold

hjelp til begynner hagle :)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kjøpte meg en hagle brukt O/U hagle til 1500 kroner og den fungerer som en drøm =)

 

Ikke tenk at en brukt hagle er dårlig , En hagle kan gå fra 20.000 til 5.000 kroner i løpet av noen år bare pga den er brukt og ikke har noen defekter eller feil,

 

Men Baikal har en god del nybegynner hagler som er billige , Husk at hagle ikke er et presisjonsvåpen og at du skyter like bra med en hagle til 1500 kroner som til en for 50.000 kroner , Prisen kan "garantere" deg bedre kavlitet,Mer robust,Bedre mekanisme. Så prøv og finn deg en brukt O/U ( S/S bruker ingen nå om dagen )

 

Som sagt så kjøpte jeg min brukt til 1.500 kroner og den har ingen feil , God hagle , Bra mekanisme og pent utseende. Nytt er ikke alltid bedre =) Bare det faktum at den er brukt reduserer prisen drastisk, Hold deg unna merkevarer som Benelli, Winchester osv til 4-5000 kroner , Prøv og kjøp en hagle med 1 avtrekker ( mye bedre og letter en 2 ) Som sagt så burde du kjøpe brukt og heller bruke 1-1.500 kroner på utstyr som pussesett,olje,futural,reim osv =)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selv har jeg en Baikal Star, kjøpte den ny for 4000 kroner. Baikal har veldig rimelige våpen, og har veldig god kvalitet i forhold til pris. Personen jeg snakket med i våpenbutikken sa at den var nesten like god som hagler til den dobbelte prisen.

 

Baikal har i hvert fall et godt rykte på seg angående kvalitet.

Lenke til kommentar

Selv har jeg en Baikal Star, kjøpte den ny for 4000 kroner. Baikal har veldig rimelige våpen, og har veldig god kvalitet i forhold til pris. Personen jeg snakket med i våpenbutikken sa at den var nesten like god som hagler til den dobbelte prisen.

 

Baikal har i hvert fall et godt rykte på seg angående kvalitet.

 

2 av mine venner kjøpte baikal hagler til mellom 3-4.000 kroner . De har ikke vart ett år engang . Den ene hagla kom alt av mekanisme flyenes ut når vi satt på duejakt . Han skøyt, og skulle ta ut patroner og ta kom ejector og fjerer ut sammen med patroner og den var ubrukbar etter det. Den andre hagle slutta avtrekke og fungere etter 5 månter for så og ta en service også slutta den etter 1 månde.

 

Og derfor holder jeg meg unna Baikal selvom baikal hevder på en mail min venn fikk at dette var produksjonsfeil som gjalt hele den serien.

Lenke til kommentar

Jeg kan nok heller ikke anbefale Star Baikal til førstevåpen. det er såpass mye rart med dem at et kjøp vil kunne skremme vekk din entusiasme for jakt.

søk litt rundt på www.kammeret.no der finner du helt sikkert noe bra.(du må være medlem for å kunne søke på brukte våpen, men det er fort gjort) du har jo også muligheten for å søke på finn.

 

du skriver ikke noe om kalibervalg. det er jo en klar overvekt av cal.12 der ute og som dermed er lettest å få tak i. kjøp gjerne 12/76 eller større. du har da muligheten til å bruke 12/70 samt magnumhagel i dem. (ikke les det slik at jeg anbefaler den, for det gjør jeg ikke. rekylen i magnumpatronene er i skarpeste laget for meg og jeg blir til slutt redd for å fyre den av).

om jeg skal anbefale noe for deg som er 16 år, vil jeg si at en 20/76 er et meget bra valg for deg. det er en lett hagle som du kan bære lenge, og magnumpatronene gjør at den er like dødelig for viltet som en 12/70. og rekylen er mye bedre en cal.12. det er rett og slett noe som du kan ha glede av i mange år fremover.

 

jeg kan være tilbøyelig til å si at side by side er de peneste haglene å se på. men de kan være svært vanskelig å mestre. og det vil være kjedelig å kjøpe en hagle som du ikke får riktig til. da ender det som regel med at du setter den fra deg og begynner å spille fotball i stedenfor.

gå heller for en over/under til du har jaktet noen år og så kan du eventuelt kjøpe en side by side.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
  • 1 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...