Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Kvalito IT med nye adsl produkter.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har ikke adsl ifra de. Men jeg er ikke fornøyd med hvor "seriøse" de er på nyhetsidene deres, der de rakker ned på tidligere samarbeidsparterne. F.eks. Catch. Samt de påstår at Telenor tillater kun en datamaskin hos ADSL tjenesten deres, noe som etter min kunnskap er bare tull.

 

Alt dette hadde gjort at jeg ikke ville ha valgt de, dersom jeg noen gang måtte ha forlatt NextGenTel som ADSL leverandør.

 

(Etter det jeg leser av driftsloggene og nyhetsarkivet deres, så ser det ut som ADSL løsningene deres blir levert av Telenor)

Lenke til kommentar

Ja, de leverer vel på Telenor Networks nett.

De er det eneste firma som jeg vet om som leier av Telenor og leverer så høy ut hastighet.

Jeg ser også at de kommer ganske godt ut på Itavisen sin bredbåndstest for august.

 

Jeg har Tele 2 nå, og har ikke muligheten for å ha NGT.

Derfor vurderer jeg å skifte til Kvalito IT :)

Lenke til kommentar

Nei, Ino er selskap i BKK Gruppen som tilbyr trådløst bredband til bedrifter og private. Har vært kunde der i snart et år, men kan ikke si meg fornøyd. Derfor har jeg bestilt bredband 1024 sdsl i fra Bodø firmaet Catch. Har en kompis som nettopp fikk det og han er kjempefornøyd.

Tipper det blir satt opp en ftp server. Yes :smile:

Lenke til kommentar
Nei, Ino er selskap i BKK Gruppen som tilbyr trådløst bredband til bedrifter og private.

 

Er ikke INO tidenes mest useriøse selskap?

På websidene oppfordrer de folk til å ikke dele filer på P2P fordi det skaper mye traffik, noe som rammmer andre kunder. De oppforder også at du ikke har på auto-sjekk av e-post oftere enn hver halvtime. :lol: (Hva skal det være godt for?)

Lenke til kommentar

Jeg har hatt Kvalito som ADSL-leverandør i vel 2 uker nå, og kan sålangt notere meg en oppetid på 100 pst. Produktet er bra når det først blir levert - første gangen klarte de å levere til feil adresse, slik at jeg ble satt bakerst i køen igjen...

 

Når det gjelder seriøsiteten til firmaet kan man jo godt lure litt på den. Vi snakker om firmaet som angivelig ga en kvinne sparken fordi hun ikke drakk nok på jobben, og som tidligere nevnt er de kjent for å rakke litt ned på andre leverandører. Men min 1024/256-linje (bestilte før den nye produktrekka) holder mål, med svært gode målinger på ITavisens speedometer.

Lenke til kommentar

Vel, har INO, og får nærmere 2 mbps for 299 kr/mnd. Klart at et nett som er trådløst, som INO leverer, blir ødelagt hvis alle har på P2P programmer og deler all båndbredden de har. Det vil ødelegge for alle de andre i det trådløse nettverket. Her jeg bor har jeg full overvåking av trafikken via MRTG, og folk har skjerpet seg mye med å ikke dele full båndbredde, og heller ikke mer enn 1 upload i gangen.

 

Ellers deler jeg det jeg har, men maks 1 upload på 512 kb/s i gangen så det ødelegger ikke noe.

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Kvalito som ADSL-leverandør i vel 2 uker nå, og kan sålangt notere meg en oppetid på 100 pst. Produktet er bra når det først blir levert - første gangen klarte de å levere til feil adresse, slik at jeg ble satt bakerst i køen igjen...

 

Når det gjelder seriøsiteten til firmaet kan man jo godt lure litt på den. Vi snakker om firmaet som angivelig ga en kvinne sparken fordi hun ikke drakk nok på jobben, og som tidligere nevnt er de kjent for å rakke litt ned på andre leverandører. Men min 1024/256-linje (bestilte før den nye produktrekka) holder mål, med svært gode målinger på ITavisens speedometer.

 

Ok, hvordan er stabiliteten på linja?

 

Tror jeg kommer til å bytte til Kvalito IT, for bare håpe at de klarer å levere til riktig adresse :D

Lenke til kommentar
Nei, Ino er selskap i BKK Gruppen som tilbyr trådløst bredband til bedrifter og private.

 

Er ikke INO tidenes mest useriøse selskap?

På websidene oppfordrer de folk til å ikke dele filer på P2P fordi det skaper mye traffik, noe som rammmer andre kunder. De oppforder også at du ikke har på auto-sjekk av e-post oftere enn hver halvtime. :lol: (Hva skal det være godt for?)

 

Enig i at INO suger, men ang. e-postsjekk er dette sikkert fordi brukernavn og passord blir sendt i klartekst, og hvis man sender dette avgårde hele tiden er det rimelig enkelt for andre og snappe det opp

Lenke til kommentar
Jeg har hatt Kvalito som ADSL-leverandør i vel 2 uker nå, og kan sålangt notere meg en oppetid på 100 pst. Produktet er bra når det først blir levert - første gangen klarte de å levere til feil adresse, slik at jeg ble satt bakerst i køen igjen...

 

Når det gjelder seriøsiteten til firmaet kan man jo godt lure litt på den. Vi snakker om firmaet som angivelig ga en kvinne sparken fordi hun ikke drakk nok på jobben, og som tidligere nevnt er de kjent for å rakke litt ned på andre leverandører. Men min 1024/256-linje (bestilte før den nye produktrekka) holder mål, med svært gode målinger på ITavisens speedometer.

 

Ok, hvordan er stabiliteten på linja?

 

Tror jeg kommer til å bytte til Kvalito IT, for bare håpe at de klarer å levere til riktig adresse :D

 

Linja er sålangt veldig stabil, de har innført fast IP til alle abonnentene og jeg har ennå til gode å oppleve nedetid på linja. Når det er sagt så ville jeg bare passet på at de følger opp bestillinga skikkelig, så slipper du nok de verste problemene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...