Gå til innhold

Tips LCD 50-55" 10-12k


Anbefalte innlegg

Ser etter ny TV i størrelsen 50-55". Jeg vil ha best mulig bilde til film, og trenger i utgangspunktet ikke noen "smart" funksjoner da jeg uansett kommer til å ha en PC koblet til. Er heller ikke avhengig av et vell av tilkoblingsmuligheter da alt uansett går in/ut av receiveren...

 

3D er heller ikke et must, men man kommer kanskje ikke unna?

 

Er det mer info jeg burde gi, eller er dette nok for å gi gode tips?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville kuttet ut LCD og gått for Plasma. Panasonic P50ST50 eller noe slikt :)

 

Edit: Litt kort svar kanskje, men siden du ønsker best mulig bilde er vel dette veien å gå. Toppmoddelen heter jo P50VT50, men den koster litt mer, men kanskje du kan finne den på tilbud i din prisklasse.

 

Edit 2: P55ST50 er kanskje den som gir mest for pengene, så har du 55" for ca 13K :)

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

De er ikke like tynne som f.eks de sexy LED TV'ene til Samsung og de har litt mindre lysstyrke så i et rom hvor du har veldig mye sollys vil en LED fungere litt bedre. Ellers er det bare fordeler hva gjelder bildekvalitet :)

 

 

Fikk P65VT50 i hus for bare noen dager siden og er så sinnsykt fornøyd. De høster mye lovord hva gjelder bildekvalitet på spesielt film, utrolig bra bilde! Særlig sortnivå er bra og dermed får du veldig bra detaljer på mørke scener i filmer.

Endret av Hyd
Lenke til kommentar

Jada, det har blitt bedre, men har fortsatt en knapp på Plasma, særlig Panasonic sin. Ville tatt en tur på Hifiklubben om du har det i nærheten. Der har de Samsung og Panasonic + litt til også er det veldig mer behjelpelig med å vise fram produktene enn f.eks Elkjøp. Prisene er også stort sett like bra, av og til bedre :)

 

 

Plasma er utviltsomt bedre enn LCD og LED. Selv nye LED/LCD tv'er sliter med "clouding" som kommer veldig tydelig fram på mørke scener. Da hjelper det lite om de i teorien har bra svartnivå.

Lenke til kommentar

Jeg ville kuttet ut LCD og gått for Plasma. Panasonic P50ST50 eller noe slikt :)

 

Edit: Litt kort svar kanskje, men siden du ønsker best mulig bilde er vel dette veien å gå. Toppmoddelen heter jo P50VT50, men den koster litt mer, men kanskje du kan finne den på tilbud i din prisklasse.

 

Edit 2: P55ST50 er kanskje den som gir mest for pengene, så har du 55" for ca 13K :)

 

De har PANASONIC TX-P50ST50Y til 9490 på HIFI Klubben. Er det den du mener?

Edit: det var 50" versjonen det... 13 for 55"

Endret av Jon-d
Lenke til kommentar

Ja, det koster med ekstra størrelse. Jeg fikk aldri sett noe på ST-modellene før jeg kjøpte min VT, men det kan kanskje være verdt en titt. Om du ikke klarer å se nevneverdig forskjell så kanskje P55ST50 er et godt kjøp!

 

Fikk jeg KEF KHT3005SE i hus også så nå er det duket for mye kos i stua her. Har nedgradert størrelsen på lyden her, men måtte ha noe som ikke ruver så mye. Store gulvstående høyttalere og sub ble litt voldsomt i tillegg til stor TV.

Lenke til kommentar

Fant akkurat ut at Komplett kjører tilbud for Canal Digital kunder. Der kan jeg få 55ST50 med kort-dings for 9.995,- Det tilbudet tror jeg ikke jeg klarer å si nei til...

 

Den KEF pakken vurderte jeg faktisk selv. Mye trøkk i de små greiene der! Endte opp med B&W front + sub og Dali center + surround. Fornøyd med det også :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...