Gå til innhold

Samsung Galaxy tab 10.1 og Kies trøbbel


TomKorawit

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har en samsung galaxy tab 10.1 og kies på en windows 7 64-bit maskin som ikke er helt venner med hverandre.

Det er forresten 3G versjonen, bootloader og alt er locked. :glare:

 

Planen var jo at jeg skulle bare installere en oppdatering som poppet opp på skjermen. Så jeg lastet ned det, og trykket deretter på installer. Resettet seg og installerer oppdateringen. Men den kom ikke lengre enn 14% og jeg kom tilbake til homescreen. Og blir fortalt at det var noe feil med installasjonen, og at jeg skulle prøve på Kies på pcen.

 

Det fikk jeg også problemer. Kies ville ikke koble til tabn i det hele tatt. Søkt opp på alle slags sider og prøvde flere metoder. Ikludert Kies via Wi-Fi, det gikk an men jeg kunne ikke installere noe oppdateringer da.

 

--

 

Så jeg prøvde å wipe all dataen, men det gikk heller ikke. Den krevde en bekreftelse fra samgsung-kontoen og jeg logget med på med kontoen min. Men vil likevel ikke la meg passere forbi. Sjekket opp på samgsung sin nettside og skiftet passord og prøvde igjen. Men får samme meldingen, "behandlingen mislykket"

 

Programmer har begynt å klikke helt for tiden. Facebook vil ikke laste inn data. Youtube vil ikke loade videoer, heller ikke på homescrenn på appen. Google Play vil ikke loade noen ting, får bare en skjerm som står "Ingen forbindelser" og "prøv igjen".

 

Hva må jeg gjøre?!

Finnes det annen måte å wipe all daten på?

Endret av TomKorawit
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
  • 3 uker senere...

På Kies under verktøy skal det være en "Feilsøk tilkoblingen". Du kan prøve den først. Pleier som oftest å være enhetsdriveren som ikke får kontakt med PC'en.

 

Om du skulle oppdatere via Kies trenger du kabel.

 

Prøvde mange ganger, med og uten Kies. Men vet av en metode for wipe all dataen uten å gjøre det på innstillinger? Pga. samsungkontoen ikke funkerer klarer jeg ikke wipe data.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Har heller aldri fått Kies til å virke med min 10.1. Det enkleste er nok å flashe ny SW med Odin. Odin finner du på xda-developers.com, skal ha versjon 1.84. SW finer du på samfirmware.com. Siden du har fått OTA oppdatering har du tydligvis ikke nordisk versjon, egentlig ikke så farlig hvilken europeisk ICS versjon du legger inn, men for å få OTA til å virke i framtiden må CSC være korrekt.

Endret av Scuirus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...