Gå til innhold

Hva gjør en Marinejeger under førstegangstjenesten?


patix95

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er jo sant som i at du kan søke deg inn uten å ha vært i forsvaret før, men det er jo en utdanning som går over flere år. Høres bare litt feil ut med førstegangstjeneste i mine ører :) Du kan lese en del om det her

Joa, på en måte så blir det jo sant. Hele førstegangstjenesten er rett og slett opplæring da kan man si? Uten mulighet til å teste egenskapene sine før på eksamener

Lenke til kommentar

Det kan du si, man blir jo ikke satt på skarpe oppdrag før man er ferdig utdannet. Men nå er jo ikke mjk noe for de som ikke har tenkt seg på skarpe oppdrag heller

De driver da med skarpe oppdrag de, eller tar jeg helt feil nå? Men det er uansett ikke akkurat det med skarpe oppdrag som er årsaken til at jeg søker, så det gjør nok ikke noe, så lenge jeg ikke sitter på et kontor fra 8 til 15

Lenke til kommentar

Mente at mjk ikke er noe for de som ikke har tenkt seg på skarpe oppdrag, som i at du bør være motivert for skarpe oppdrag hvis du tenker deg inn til mjk

Sånn ja, leste feil:p hehe. Det at jeg vil i forsvaret, da først og fremst MJK er den eneste drivkraften jeg har på skolen. Lagt om treninga, osv.. så ja, motivasjonen er på topp!

Lenke til kommentar

Kjenner noen som har vert gjennom MJK nylig. De starter med 30 dager opptak som oftest. I år var de rundt 250 ferske rekrutter som hadde søkt. Av disse 250 ble litt under 100 sendt til Bergen. Her var de masse i felt og de bryter deg så langt ned som de får deg. I tillegg har du en gruppe med eksterne som har hatt militærtjeneste tidligere som også er med på dette. Etter disse 30 dagene var det bare to rekrutter/marinejegerkurs kandidater igjen som faktisk startet utdanningen i sin førstegangstjeneste. Jeg har selv vært på spesialopptak og det er ikke det fysiske du ryker på. Man blir ikke jeger, det er noe man er. Den råskapen, det iskalde og rare miljøet er noe som er forbeholdt en liten promille av befolkningen. Min personlige erfaring er at jeg heller ville foretrukket helvette på jord enn å tatt en sånn utdanning.

Endret av kreppsen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...