Gå til innhold

Games for Windows Live - noe forbanna dr*t


Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte for en stund siden rallyspillet Dirt 3 til min PC. Når jeg installerte det, måtte jeg koble det til en Windows Live konto. Jeg husker at det var noe trøbbel første gang jeg installerte det, men husker ikke helt hva.

 

Nå skulle jeg installere spillet på nytt pga. ny harddisk, og da startet virkelig problemene.

 

Først fikk jeg beskjed om å oppdatere spillet, men ettersom jeg ikke hadde logget inn, så fikk jeg ikke lov til det. Og jeg fikk ikke lov til å logge inn ettersom jeg ikke hadde oppdatert spillet (!) Dette styres av Windows Live, så vidt jeg kunne forstå.

 

Etter å ha knotet rundt en stund, så fikk jeg allikevel oppdatert. Fikk så beskjed om å restarte spillet, men da må jeg komme så langt som til menyskjermen for å velge exit. Men ettersom jeg ikke hadde logget inn, så kom jeg meg ikke så langt. Og jeg fikk ikke lov til å logge inn ettersom jeg måtte restarte spillet etter oppdateringen først (!)

 

Å avslutte spillet med oppgavebehandling var heller ikke mulig, for hver gang jeg valgte oppgavebehandling ble jeg kastet rett inn i spillet igjen.

 

Etterhvert fikk jeg nå allikevel avsluttet spillet. Men så skal jeg starte opp spillet og logge inn. Jeg skriver brukernavn og passord, men får beskjed om at spillet ikke får logget seg på, og at det kan være noe galt med serverne. Prøvde også å logge inn med feil passord med vilje et par ganger, og da får jeg etter få sekunder beskjed om at passordet ikke stemmer. Så serverne må jo være i orden. Har forsøkt dette mange ganger nå, over flere dager.

 

Til slutt forsøkte jeg å lage en ny konto, men ettersom spillets "access code" er brukt på min andre konto, så godtok ikke spillet det.

 

Så alt jeg får gjort i spillet nå, er single race, uten mulighet til å lagre, spille online eller andre bra features i spillet. Alt på grunn av at Windows Live er noe forbanna herk.

 

Har sett på nettet at andre har problemer med Windows Live også, så i fremtiden holder jeg meg langt unna. En annen ting er at når man lager en konto, får kontoen et helt random navn som ikke stemmer overens med noen av opplysningene jeg har gitt. Begge mine kontoer, både den gamle og nye, har helt merkelige navn.

 

I fremtiden holder jeg meg langt unna spill som trenger Windows Live... ene og alene på grunn av nettopp Windows Live.

Endret av Bergendahl
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

I ren desperasjon prøvde jeg nå å slette hele Live-kontoen og lage en ny for å prøve å logge på med den. Når jeg tilsynelatende har laget en ny konto, og skal logge inn på Windows Live (ikke i spillet), får jeg beskjed om at den kontoen ikke eksisterer.

 

Ok, nytt forsøk. Prøver å lage konto en gang til, og når jeg kommer til Live-startskjermen og trykker logg inn, refresher bare siden. Får ikke en gang mulighet til å skrive inn e-post og passord.

 

Trykker litt her og der, og får etterhvert logget inn, starter opp Dirt 3, får beskjed om at ettersom access code er i bruk på en annen konto, så kan jeg ikke logge inn med en annen. Men den andre kontoen er jo sletta!!! Det er imidlertid et valg der for å få ny kode, og får da mulighet til å logge inn på Windows Marketplace. Problemet er bare at når jeg prøver å logge inn der, med den nye kontoen, får jeg beskjed om at det er en feil med kontoen som må rettes først, og en "les her" link.

 

Den linken fører meg til tidligere nevnte side, som bare refresher om jeg prøver å velge logg på. Den refresher imidlertid tydeligvis uansett hva jeg velger av alternativer.

 

Er det mulig å lage et så elendig produkt? INGENTING FUNGERER OVERHODET!

 

Rimelig frustrert nå...

 

 

EDIT: Fikk det etterhvert til å fungere, når jeg forsøkte å logge på kontoen som jeg slettet i sted... jaja. Logisk? Nei ;)

Endret av Bergendahl
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...