Gå til innhold

Catalyst 3.7 ute.. Tanker/kommentarer velkomne..


radix

Anbefalte innlegg

Ja jeg får opp mld om at et nytt vga kort er funnet når jeg avinstallerer den PCI ssekundær driveren, men trykker bare på avbryt.

Selv om jeg gjør det så er det kkurat som om skjermen blir svart og "settes over" til en ny driver og sim salabim  den pci sekundær er tilbake uten at jeg har sagt/trykket ja til noe som helst  :(

 

Ok, du må avinnstallere 'begge to'. Gå til Kontrollpanel/Legg til - Fjern programmer/og trykk på ATI driverne. Hvis du får opp et valg om å avinnstallere to kort her, så kryss av for a avinnstallere begge to.

 

Kort tid etter får du beskjed om å reboote.

 

Reboot, og når windows er lastet, får du opp melding om at ny hardware er funnet. Bare trykk på kanseller her - får du det to ganger så trykk kanseller to ganger.

 

Dobbelklikk på den ATi driverfila du lastet ned, og installer som vanlig.

 

Du kan jo prøve å kjøre en slik register "renser" som noen foreslo ovenfor før du innstallerer de nye driverne, men jeg behøvde ikke det.

 

Leste et annet sted her at lagging også kan være p.g.a. korrupt installasjon av SMARTGART. Dette er en del av ATi driverne.

 

Så en korrekt reinstallering av driverne skulle fikse også dette.

 

Man kan også laste ned en egen avinnstalleringsfil for SMARTGART hos ATi, hvis man bare vil fjerne det helt. Kanskje like greit egentelig.

 

Men jeg har det inne og det funker her.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Er dette drivere for Powered By eller Built By ATI? Eller er det samme driver for begge to?

 

Det er ett fett, akkurat som Nvidia's Detonator drivere funker for alle Nvidia chip kort.

 

Men jeg regner med at Hercules og kanskje Sapphire også lager egne drivere basert på ATi's 3.7 snart. Ser ikke helt poenget med å bruke skjermort fabrikantens drivere når chip fabrikantenes drivere oppdateres oftere og ofte er bedre men. Hvis man f.eks. innstallerer Hercules sine driver versjoner står det vel muligens Hercules i fine glorete bokstaver pluss en Hercules logo i Avanserte skjerminnstillinger da. Kjekt å ha. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...