Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Black Screen etter endring i BIOS


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg skulle formatere dataen min idag. Etter å ha fullført den første veiviseren skulle maskinen restarte. Da kom det at jeg måtte sette inn en partisjon med operativsystem. Gikk inn i BIOS, endret rekkefølgene på diskene, og lagret. Da maskina da skulle restarte, ble det ikke noe bilde på skjermen. PCI-E LED´n begynte å lyse i maskina. Jeg tok ut begge skjermkortene jeg har, og prøvde 1 og 1. Ingenting hjalp. Har også prøvd å resette bios.

 

Er det noen som kan hjelpe meg?

 

Har i7 prosessor og asus p8z68-v hovdekort og 560ti SLI

 

Mvh Jonas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ser at du forandret rekkefølgen på diskene,altså formaterte du med mer enn en disk tilkoblet.

Det som sjer da er at win7 lager en oppstartpartisjon på 100MB som havner på datadisken din og du får

denne feilmeldingen på første restart da maskina ikke finner oppstartpartisjon på bootdisken din.

 

Løsning-Når du legger inn windows kobler du fysisk av ALLE andre disker en den du skal ha OS,et på.

 

Problemet du har pådratt deg ved å tukle i bios etter dette sjønner jeg ikke helt(hvis du bare får svart skjerm)men koble vekk datadisken din ihvertfall ved videre feilsøk og innstall av windows.

Lenke til kommentar

Hjertelig takk for svar. Beklager om jeg var noe uklar i førstepost.

Hermljos: Ja har prøvd direkte på. Ingen respons. CPUen starter heller ikke som den skal. Har testet strømforsyning, den fungerer som den skal. Jeg fikk beskjed av Asus at de ville ha kortet til test, der finner de iallefall feilen.

kal.50: Ja ser på dette som en lærepenge, har ikke jobbet med datamaskiner de siste årene så er vel ganske så rusten når jeg roter rundt oppi der.

 

Inntil videre kjøper jeg et nytt kort.

Endret av Jonas2
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...