Gå til innhold

Python noob - forskjell på rekursiv og non-rekursiv funksjon


Anbefalte innlegg

Apropos definisjonene så er vi ikke uenige der, jeg skrev

 

"etse, en utvikler er noe annet enn en programmerer eller en teknisk anlagt person. Utviklere må lære seg et bredt spekter av verktøy for å oppnå et mål å selge et produkt, teknisk anlagte er spesialister på et eller annet område."

 

En programmerer er som du sa bare en som lager kode for privat eller kommersielt bruk. Jeg liker å se på en programmerer som en lokal innbygger i en eller annen indisk landsby som lager programmer for en lokal onkel. Utviklere er mer urbanisert, organisert, har høyere mål og høyere levestandard, jobber for å selge noe brukbart for en god sum penger.

 

Bruker du python selv?

Endret av LonelyMan
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Apropos definisjonene så er vi ikke uenige der, jeg skrev

 

"etse, en utvikler er noe annet enn en programmerer eller en teknisk anlagt person. Utviklere må lære seg et bredt spekter av verktøy for å oppnå et mål å selge et produkt, teknisk anlagte er spesialister på et eller annet område."

 

En programmerer er som du sa bare en som lager kode for privat eller kommersielt bruk. Jeg liker å se på en programmerer som en lokal innbygger i en eller annen indisk landsby som lager programmer for en lokal onkel. Utviklere er mer urbanisert, organisert, har høyere mål og høyere levestandard, jobber for å selge noe brukbart for en god sum penger.

 

Bruker du python selv?

Personlig bruker jeg mest C når jeg skriver kode. Hovedsaklig fordi det er det vi har blitt fort med på universitetet og problemstillingene vi møter ofte best løses med lavnivåspråk. Men ja jeg programmerer også en god del Python - men da i hovedsak til prototyping, enkle automatiseringsoppgaver og webutvikling. (ikke helt bestemt meg for om jeg liker RoR eller django best der).

 

Python er et språk som har litt begrensede bruksområder fortsatt - og et språk som fasinerer meg litt da mengden med biblioteker som finnes til språket (implementert i lavnivåspråk selvfølgelig) gir det en imponerende ytelse når det er brukt riktig. Spesielt med tanke på hvor høyt opp i stacken dette språket er.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...