Gå til innhold

Lage egen database software?


Anbefalte innlegg

Janei, hiver meg på det de andre sier her. Du er en åpenbar nybegynner; en database er ikke noe en bare lager på måfå; det tar 10-15-20 år.

 

Stå i stedet på skuldrene til de 100 andre før deg; ting som PostgreSQL er fantastisk og er fantastisk godt dokumentert. Det finnes ingen unnskyldninger. Ikke la hjernen din lure deg; dess mindre kode en produserer dess bedre. Tid brukt til å studere og bruke annen kode er bedre selv om det kanskje ikke "føles" som om en "gjør noe" selv.

Endret av nostdal.org
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg antar at det vil ta en god del tid å lage et nytt system(spørs om jeg i det hele tatt kommer i mål). I mellomtiden vil jeg da gjøre små endringer i mitt nåværende system.

Hvis du først skal lage din egen RDBMS blir du ikke ferdig med resten. Enkelt og greit :)

 

Kast ut access og lær deg heller Python ved å reimplementere gui og forretningslogikk, med PostgreSQL eller MySQL i bånn.

 

Ved å implementere et helt RDBMS i Python vil jeg nesten påstå at du hadde lært deg mer Python than you'll ever need (satt litt på spissen), for det ville vært et meget stort prosjekt å gi seg i kast med. Finn heller fram til flere småprosjekter som du kan gi deg i kast med hver for seg og som det er mulig å komme i mål med. Når det er sagt er kunnskap om både RDBMS og andre databasesystemer gull verdt, men den kunnskapen kan du ta til deg ved å lese deg opp og eksperimentere med å bruke slike systemer, du trenger ikke lage dem :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...