Gå til innhold

Trenger hjelp til dress!


Anbefalte innlegg

Hei, i høstferien skal vi til thailand og i sammenheng med dette har jeg planer om å sy en skreddersydd dress.

Jeg kommer ikke til å bruke de billigste skredderne der du får plastposer tilbake.

 

Men jeg har et problem, jeg sliter veldig med å velge hvordan farge og type dress jeg skal ha.

Jeg er 18 år, og går på vgs, så noe ungdommelig er jo det jeg ser etter.

 

Jeg er høy og slank, så planen er en dress med smalt snitt.

 

Hva tenker dere er mest anvendelig? Dressen kommer til å bli brukt til finere selskaper og høytider for det meste. Jeg vil også at den skal være i en mørk farge, men den trenger ikke å være svart.

 

Har sett litt på fargene: marine, mørk grått og svart egentlig.

 

Kom med tips, bilder om hvordan dressen kan se ut. Er vel ikke så gira på dobbelspenn, men det kan være kul, så er ikke lukket for noen alternativer!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ensfarget marineblå, to knapper, to splitter, vanlige lommer, bukser uten legg (jeg mener ikke at du skal kjøpe deg shorts her, legg er det som på engelsk heter pleats, det du vil ha er altså det som heter flat front pants på engelsk)...

 

Jeg anbefaler deg å gjøre en del research på forhånd, for jeg tviler på at det finnes så veldig mange kapable skreddere i Thailand.

Lenke til kommentar

Ensfarget marineblå, to knapper, to splitter, vanlige lommer, bukser uten legg (jeg mener ikke at du skal kjøpe deg shorts her, legg er det som på engelsk heter pleats, det du vil ha er altså det som heter flat front pants på engelsk)...

 

Jeg anbefaler deg å gjøre en del research på forhånd, for jeg tviler på at det finnes så veldig mange kapable skreddere i Thailand.

 

Takker for tipset. Var ikke klar over de forskjellige buksene, men ser jo nå at flat front pants passer bedre til tynne folk.

 

Jeg kommer nok ikke å gå på jakt etter en skredder som tilsvarer kvaliteten til de bedre i England, men onkelen min fikk seg en dress sydd ifjor som har god kvalitet.

 

Worldgroup så veldig bra ut, men mistenker at dette er helt top notch kvalitet som forøvrig er veldig bra, men også dyrt.

 

Jeg vokser fortsatt litt i skulderbredde, så vil fortsatt vente noen år til med å kjøpe en virkelig dyr dress.

 

Hvordan passer mørke skinnsko til marine dress? Altså oxford toecap

Lenke til kommentar

Mørke brune passer fint. Du kan også bruke sorte i de mest formelle anledningene. Hvis du skal ha et par brune ville jeg valgt noen brogues.

 

Har ett sett med brogues men mistenker at de blir litt lyse, har måtte brukt dem til en svart dress og det var helt krasj. Vil ikke noen toecap egne seg bedre hvis jeg skal i et bryllup eller noe veldig formelt?

Lenke til kommentar

Alt av brune sko er kræsj med sort dress. Bruker du mørk skokrem blir skoene noe mørkere.

Captoe er mindre formelt enn plaintoe, og mer formelt enn brogues, men når du først tar på deg sorte sko til marineblå dress er ikke captoes feil. Hvis du skal ha to skopar til dress vil jeg si et par brune oxford halfbrogues og et par sorte oxford captoes. Og de to mener jeg du bør ha.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...