Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

explorer.exe svarer ikke og windows er blitt treg

Anbefalte innlegg

Skrevet

Windows på datamaskinen min er blitt sykt treg, av og til kan explorer.exe slutte å svare. Det går evigheter å åpne programmer eller bare nettleseren, jeg aner ikke hva som gjør dette. Kan det være virus? eller må jeg bare formatere, men om det er noe jeg kan gjøre uten å formatere hadde det vært fantastisk!

Specs

Intel i5 750 OC @ 3.3ghz

Corsair dominator GT ddr3 1866mhz 4gb

2 stk. Western digital Caviar greenpower 1TB

Corsair hx 850

msi p55 - gd-80

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Windows er installert på GP-disker? Høres ut som det er der problemet ligger.

HDD er din største bottleneck, uten tvil.

GP-disker altså de western digital GreenPower diskene? hva er galt med det? har funket fint helt siden jeg kjøpte de. hmm
Skrevet

Disse går på 5400 RPM og har GreenPower-teknologi som slår av disken hvis den ikke er i bruk.

Av egen erfaring har disse type diskene stor sannsynlighet for å få timeouts og bitfeil etter et par måneder.

Dem fungerer veldig bra til lagring av video og bilder, men det er stort sett det. Jeg ville foreslått å prøvd å installere Windows på en SSD, da vil du oppleve maskinen din dønn stabil og veldig rask.

Skrevet

Disse går på 5400 RPM og har GreenPower-teknologi som slår av disken hvis den ikke er i bruk.

Av egen erfaring har disse type diskene stor sannsynlighet for å få timeouts og bitfeil etter et par måneder.

Dem fungerer veldig bra til lagring av video og bilder, men det er stort sett det. Jeg ville foreslått å prøvd å installere Windows på en SSD, da vil du oppleve maskinen din dønn stabil og veldig rask.

Takk for svar! da må jeg vurdere å kjøpe ssd disk da, hvordan andre harddisker enn ssd burde jeg kjøpe? de er jo ganske dyre

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...