Gå til innhold

Media PC koblet til andre maskiner


Jonic

Anbefalte innlegg

Media PC = Windows 7 home premium

Spillemaskin = Windows 7 Pro

Andre maskiner Windows 7 home premium

 

Jeg er grønn på akkurat dette.

Jeg har bygget en media maskin som jeg bruker som media PC.

Denne har jeg filmer og musikk på.

Jeg har en spillemaskin som jeg gjerne vil streame filmer og musikk fra Media PCen. Har lagt ting til i homegroup, fått tilgang til MEDIA PCen men når jeg går inn på diverse mapper/filer og klikker på f.eks en video fil og skal kjøre streame den til spillemaskin så ender det som regel opp at windows exploreren henger seg. om jeg får kjørt en fil så går det så tregt og det hakker som bare det.

 

Routeren ting går igjennom er Netgear N900

 

Takk på forhånd

Endret av Jonic
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vel du har i det minste fått bekreftet at routeren fungerer som den skal. Du kan jo prøve å sette opp nettverk uten homegroup. Kontrollpanel &--#62; System og sikkerhet &--#62; system. Se etter området hvor det står Computer name, domain, and workgroup settings. Trykk change settings til høyre, og gå inn på network ID...

 

Tror kanskje du må deaktivere homegroup for at du kan starte veiviser til denne typen nettverk, jeg kan i alle fall ikke trykke på denne nå. Brukte denne typen nettverk før da jeg hadde en maskin med win xp og en med win7.

 

Edit:

Uansett, du må sette workgroup til det samme på de maskinene du vil ha i nettverk. Antakelig må du også gå inn på network and internet > network and sharing center > advanced sharing settings. Husker ikke nøyaktig hvilke innstillinger jeg brukte men tror det var noe som: network discovery - på, file and printer sharing - på

Endret av DeepW
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...