Gå til innhold

mus skabb


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Går utifra at dette er optisk mus?

Jeg hadde et liknende problem med min Dual Optical - det hendte seg den spratt opp i hjørnet på skjermen.

Men etter at jeg skiftet til en slik blå musematte med tøyoverflate, har den sluttet helt. (Disse får du til 20,- hos Elkjøp :razz:). Den gamle matta var svart med bilde av en gul Humm-Vee midt på.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2002-02-12 18:08, hmm skrev:


Nei dette er helt feil.. musematter til optisk mus skal være så mørk som mulig.


 

Tenk litt!

 

Musa sender ut lys som reflekterer på underlaget. Det er denne refleksjonen som danner et bilde musa "ser". For at musa skal se best mulig, må underlaget være lyst. Helst hvitt eller rødt med et/en mønster/struktur med god kontrast. Lyse/røde stoffmusematter er best.

 

Et hvitt A4 ark er ideelt. Du kan også prøve å skrive ut et finmasket mønster på et hvitt ark, da får du best kontrast.

Lenke til kommentar

Det har vel ikke så mye å si for "ikke-trådløse" optiske mus om underlaget er lyst eller mørkt. Hovedgrunnen for at man bruker lyst underlag på trådløse optiske mus, er at musen bruker mer batteri på mørke underlag. Så lenge det er litt tekstur, skal det ikke ha noe å si med en "vanlig" optisk mus.

Har ikke sett noen forskjell i bruk på lyse og mørke underlag med min Logitech iFeel Optical Mouseman.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...