Gå til innhold

Win XP erfaringer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Akk ja nå har jeg fått testet "XP" luna Skinn(Standard i XP) i Windowsblinds og det er jo ett fett skinn da , men om jeg orker og begynne med og kjøpe ett nytt oprativsystem som jeg både må ha større maskin og fetere grafikkort får og kunne kjøre mine spill

i samme hastighet som jeg gjør i win98 SE, ja det

er en annen sak.

Nei etter att jeg prøvde Millenium og så hvordan spillhastigheten ble redusert så gidder jeg ihvertfall ikke først innvestere i ett nytt oprativsystem som jeg i tilleg må kjøpe både større CPU og bedre grafikkort til.

Tenker jeg holder meg til Win98 SE med Windowsblinds innstalert (og med Windowsblinds ser min win98 SE akkurat helt lik ut som XP da jeg kjører Luna XP skinn :smile:

Så tenker jeg sparer noen tusenlapper og beholder mitt "faike" XP Win98 SE system.... :smile:

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-16 23:50, terjthor skrev:

Hva er deres erfaringer med Win XP så langt.

Tenker spesiellt på hvordan inntrykket er i forhold til 2000.


terjthor


 

Bra! Har kjørt 2k siden beta3 og har vært fornøyd med det. Når jeg kan få det + kulere interface i XP er jeg fornøyd!(må trimmes ned litt; som at i "søk" funksjonen kan du søke etter "video, audio, blablabla.. " hvis jeg skal gjøre et søk vil jeg uten unntak lete gjennom alle filer. At man default må legge mapper man vil dele ut i "Shared folders" er også en uting. Mer også, men jeg kommer ikke på mer i farta) Tar litt tid å bli vant til utseende, det er mye som er forandret! Min konklusjon er at det ikke er noe å vente på! Fett som bare det! :grin:

Lenke til kommentar

Har faktisk en del problemer med XP...

Den restarter seg av og til. F. eks

når jeg brenner med nyeste release av

Nero og andre når jeg kopierer filer fra

en HD til en annen. Noen som vet hva dette kan være?

 

MSI VIA 266

1.4 Athlon

512 Mb ram(apacer cas2, 1t)

Ibm 14.5 GB HD

Geforce Mx 400(64mb ram)

Lenke til kommentar

Men hvordan fungerer det i forhold til spill da ??

Her er det jeg trenger OS til:

 

*veldig my Counter-strike !!! weeeee

(og mange andre spill....commandos 2 osv !

*Adobe Photoshop og Paint shop pro

*scanning

*Word

*internett (en god del)

 

Kjører nå WIN 98se, har fungert ypperlig syntest jeg.

Er XP raskere til de tingene over enn 98se ?

Lenke til kommentar

Absolutt hvis CS funker og de andre spillene dine funker så går det meste raskere og mer stabilt the ever before. Jeg har kjørt winXP nå i en uke eller tre. Og har ikke hatt et eneste problem..

 

Men er ikke sikker på spillene funker. Hittil har jeg bare møtt på GTA2 og noen gamle og små spill som ikke fungerer.

Lenke til kommentar

XP funker helt perfekt for meg. har brukt det i en måned nå og jeg har ikke fått noen nye problemer med det. (Jeg har alltid hatt litt problemer med modemet o.l. men det er noe med hardware'n (Jeg HATER herved Motorola)) XP er like stabilt som Win2k og like kompatibelt som Win9x. Hvis man oppgraderer fra Win2k (som jeg gjorde) så blir menyene o.l. stilt inn til å ligne på Win2k.

 

WinXP == beste OS fra Microsoft til nå.

Lenke til kommentar

Quote:


On 2001-10-18 14:24, Dejavu skrev:

XP er definitivt det beste operativsystemet fra MS


Flott og se på, mer stabilt en 2k, Kompatibelt med ALLE spill untatt NFS5 (til og med Theme hospital), og med innebygd firewall.


PS: laste ned XP?

Gå inn på
og last ned programvaren. Søk etter "xp corporate" Dette er en edition som ikke trengs å registreres eller aktiveres KJEKT



 

Hvor stor er denne filen?

500MB? 1gb?

Lenke til kommentar

På ISDN tar det dette programmet(XP Corporate) ca 1600 minutter å laste ned

 

Men med bredbånd så kan klare på en time(hvis man er flink med instillingen)

 

Hvis man Modem eller ISDN er bedre å kjøpe XP, ikke så skrekkelig mye dyrere

 

HOW HOW

 

[ Denne Melding var redigert av: tintin77 på 2001-10-21 18:09 ]

Lenke til kommentar

Har tilgang til bredbånd der jeg studerer, får teste der. Lasta ned 300 MB VisualAge for Java fra en av IBM sine servere i USA på litt under 3 min...men det var tidlig en lørdags morning fra en rask server som ingen i USA brukte da. Tror det blir verre over Kazaa..

(Grunnen til at jeg spurte om størrelsen er at jeg må brenne den ut på CD med en treig brenner.)

 

Mvh Jattajatta

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...