Gå til innhold

Ta opp igjen T-matte eksamen, vil begge gamle karakterer sløyfes?


Pyls

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Nærmer seg fristen for å melde seg opp i fag nå, og jeg hadde i lengre tid planlagt å ta opp igjen T-matte eksamen og prøve å få til en sekser nå som jeg har hatt R1 og har R2. Jeg har fått høre fra rådgiver at både forrige st.punktskarakter og eksamenskarakter strykes fra vitnemålet, og erstattes av kun èn karakter; den nye eksamenskarakteren (gitt at du velger å ha den istedenfor de gamle).

 

Er dette virkelig tilfellet? Vil jeg miste st. punkt karakteren i T-matte om jeg tar opp igjen eksamenen som jeg allerede har hatt?

 

Takk!

Endret av Pyls
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Okai, takk for svar!

Man velger vel selv hvilken karakter(er) man vil skal stå på vitnemålet? Så om jeg presterer, mot alle odds, å få 4, så vil jeg kunne velge å se bort i fra den eksamenen?

 

Som "vern" mot eventuelle dårlige eksamener i tredje gym, ville det være best med 2 femmere eller èn sekser? Ville tro at 2 femmere ville "jevne" mer ut, uten at jeg orker å gå inn i mattemodus nå.

Endret av Pyls
Lenke til kommentar

 

Som "vern" mot eventuelle dårlige eksamener i tredje gym, ville det være best med 2 femmere eller èn sekser? Ville tro at 2 femmere ville "jevne" mer ut, uten at jeg orker å gå inn i mattemodus nå.

 

Hvis du har et snitt over 5 vil én sekser være best, hvis du har et snitt under 5 vil to femmere være best.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...