Gå til innhold

Ny gamer Laptop, max 12000 kr


igxx

Anbefalte innlegg

En kompis av meg skal kjøpe seg laptop og den skal brukes til det å geime på ink slike vanlige ting som surfing, se film osv osv.

 

så satt vi i grunn å lurte litt på hva han skulle kjøpe, det er best med 17 tommer men det er ikke kjempe viktig.

 

eneste vi kom på så langt var:

 

Multicom Kunshan P150E 15.6" Full-HD hos multicom

Endret av igxx
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Vil ikke anbefale Multicom, er mye trøbbel med kundesupporten deres, og også endel feil på de laptopene de selger. Prisavslaget virker kanskje fristende, men om du søker litt rundt på forumet her vil du nok forstå hva jeg snakker om. Har utover det ingen spesielle tips da jeg ikke kan noe særlig om gaming laptoper, lykke til.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Multicom Kunshan P150E, jeg har en multicom pc selv og har ikke hatt noe problemer med kundeservice eller med maskinen. Det største problemet med denne multicom maskinen er enduro som gjør at du i mange tilfeller må force spillene til å kjøre på det dedikerte grafikkortet og ikke på det intigrerte. Dette er noe som forhåpentligvis blir fikset.

Det er ingen tvil om at det er denne manskinen som gir mest bang for the buck, bare gå på notebookcheck og sammenlign 7970M med gtx 670m :)

Lenke til kommentar

Vil ikke anbefale Multicom, er mye trøbbel med kundesupporten deres, og også endel feil på de laptopene de selger. Prisavslaget virker kanskje fristende, men om du søker litt rundt på forumet her vil du nok forstå hva jeg snakker om. Har utover det ingen spesielle tips da jeg ikke kan noe særlig om gaming laptoper, lykke til.

Av ren nysgjerrighet: Hvilke feil ved maskinene deres er det du refererer til? Kjøpte nylig en Kunshan P170E fra dem, og gjorde rimelig grundig research på forhånd, men fant ingen ting som tydet på mer feil enn på andre PCer.

 

Det som er verdt å nevne er at grafikkortet 7970m som sitter i multicom-PCen har en del driverproblemer på så godt som alle andre PCer enn alienware sine, men det er like fullt milevis foran 650m og langt foran 670m som sitter i PCene 'Bradley Cooper' foreslår.

 

Du vil nok ikke få mer for pengene noen andre steder enn du gjør på multicom-PCene. Som forumveileder regner jeg med Occi har lest flere kommentarer om kundeservicen deres enn meg, så skal ikke argumentere på det. Har ingen negative erfaringer selv.

Lenke til kommentar

Jeg anbefaler Multicom Kunshan P150E, jeg har en multicom pc selv og har ikke hatt noe problemer med kundeservice eller med maskinen. Det største problemet med denne multicom maskinen er enduro som gjør at du i mange tilfeller må force spillene til å kjøre på det dedikerte grafikkortet og ikke på det intigrerte. Dette er noe som forhåpentligvis blir fikset.

Det er ingen tvil om at det er denne manskinen som gir mest bang for the buck, bare gå på notebookcheck og sammenlign 7970M med gtx 670m :)

Enig. Har selv en P170HM3 og den har funket strålende. Ingen problemer med Multicom.

Lenke til kommentar

Det er tydeligvis blandede følelser når det gjelder Multicom, jeg har i alle fall lest mye negativt om kundesupporten deres, men det skal jo sies at prisene deres er ganske gode. Er heller ikke oppdatert om problemene gjelder de nyere modellene. Orker ikke å grave frem, er bare å søke her på forumet selv. Har du selv undersøkt den spesifikke modellen og alt ser bra ut så kan det hende at alt er bra, men tenkte bare det var greit å nevne at man bør sjekke litt nøye med Multicom pga. deres historikk. Trenger ikke nødvendigvis være tilfellet lenger :)

Lenke til kommentar

Kjøpte en p170E fra multicom til 23000 for en mnd siden. 1 uke etter at jeg fikk den sluttet tastatur + muspad å virke. Kontaktet multicom og informerte de om at jeg ville benytte angreretten. Fikk raskt svar i første omgang da de forklarte meg at siden den var brukt og at jeg ikke hadde orginal emballasje kunne de ikke ta den inn på angrerett. Kontaktet forbrukerrådet og de forklarte da at det Multicom hadde sagt var i strid med angrerettloven. Jeg kontaktet Multicom igjen med hva jeg hadde lært og det ble stille fra de i 3 dager. Måtte til slutt ringe. Når jeg hadde sagt mitt sa han at jeg skulle få svar før dagen var over. Det gikk over helgen pluss 2 dager før jeg fikk beskjed om at jeg kunne sende den inn. Fikk heller ikke beskjed når pengene var returnert. Eier nå en MSI GT70 og kan bekrefte at byggekvaliteten på MSI er laaangt bedre enn multicom pcer. Føles fastere og bedre satt sammen. Dette ble et langt innlegg, men det ble spurt om erfaringer og jeg la ut min. Jeg ville absolutt gått for MSI enn Multicom. De er også trege med å levere.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...