Gå til innhold

Premiere 6,5


Anbefalte innlegg

Hei igjen!

Har nå sittet og lekt meg meg Premiere og det har gått ganske greit. Masse å lære enda, men det tar jeg etterhvert.

Men nå har det dukket opp to problemer:

Når jeg drar inn transitions og titler til timelinen, så er de plutselig blitt kjempelange! Ikke tidsmessig, for sekundene er de samme, men jeg tenker på selve transitions-bilde som vises i timelinen. Hva har skjedd? Når jeg har korte klipp i timelinen, så kan jeg ikke bruke flere transitions i mellom fordi det rett og slett ikke er plass. Noen som har en løsning?

 

Når det gjelder transitions, så er det vel meningen at det nye klippet skal gli inn i et nytt klipp? Men det gjør det ikke hos meg. Hos meg er det svart på en halvdel når jeg bruker disse overgangene. Innstilling?

 

En annen ting, er at når jeg har rendert filmen og ser denne i f.eks. WMP så er oppløsningen helt elendig. Firkanter og dårlig oppløsning. Når jeg brenner Mpeg-2, så synes jeg heller ikke kvaliteten er så fantastisk akkurat.

 

Bruker forresten innstillingene som jeg fikk av Videoutstyr Arne, men virker som Nero endrer på disse ved brenning.

 

Ble mye dette, men fint om noen kan hjelpe.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hva mener du med "lange" da ?

Hvis den ikke tar mer tid enn normalt, da er den vel ikke blitt noe lengre, eller ? Det er ikke bare zoom-faktoren du har rota til ? Kan det være default length på stillbilder du har klart å sette opp til noe stort (sjekk options) ?

 

Når det gjelder transitions så kommer det litt an på. Bruker du A/B editering så er overgangene mellom 1A og 1B og da må du ha litt overlapp, dvs. at du i 1A slutter filmen på tiden 10:00 mens du i 1B begynner på 09:55 for å få 5 sekunder med overlap, og så legger du overgangen mellom dem.

 

Bruker du ikke A/B editering kommer det vel an på in/out points i de individuelle filmklippene, hvor lang selve overgangen blir.

 

Litt mer informasjon kunne vært kjekt. Har du screenshot som viser noen av problemene ?

 

Når det gjelder mpeg2 og det med wmp så vet jeg ikke

Lenke til kommentar

Ja man kan zoome inn og ut timelinja med en knapp nederst i venstre. Fra 1 frame til 8 min eller noe. Tror man kan trykke + og - på tastaturet eller så var det en annen snarvei.

 

Bare husk at klippene overlapper hverandre.

 

Kjører du eksport med mpeg dekoderen som er innebygget i premier 6.5.

Du har ikke satt litt liten oppløsning biterate? Husker ikke hvordan innstillingene er da jeg bare har testet en gang. Bitraten bør være på 3000 om DVD spilleren din takler dette?

Men det er lett at det blir interlase eller hva det heter(Streker over bildet) da DV-kamera tar 50 halve bilder i sek. Men dette kan du stille av. Du ser ikke dette på en vanlig TV. Jo er nok dette du ser ja. Er trolig et deinterlase å huke av eller noe. Eller du må fikkse det i virtual dub kanskje? Les www.dvdrhelp.com

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...