Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Dårlig hastighet for flytting via disker på nas via nettverk


Anbefalte innlegg

Heisann! Jeg har idag en server med flere shared folders som er lagt som "Nettverksdisker" inne på Min datamaskin.

 

Problemet som har oppstått nå er værtfall at visst jeg skal flytte filer fra F.eks Nedlastet mappen, til en annen mappe\shared folder. Så får jeg veldig dårlig hastighet når jeg gjør operasjonen fra min desktop. Visst jeg remote desktop'er inn på serveren og flytter filene der, så går det jo med en gang.

 

Får rundt 6mb\s, noe som er en liten promille av tidligere.

 

Noen forslag? Alt er koblet kablet via router.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det som skjer er at maskinen din laster ned filene fra serveren, for så å sende de tilbake etterpå på den nye plasseringen. Det kan gå veldig tregt hvis det er over trådløst nettverk eller med 100Mbit kablet tilkobling.

 

Siden mappene er forskjellige shares, har maskinen din ingen forutsetning for å vite hvordan filene kan ligge lagret på serveren, og derfor blir det slik.

 

En løsning kan være at istedenfor at du deler flere mapper enkeltvis, så deler du en enkel mappe der du lager flere undermapper som du sorterer filene i. Da vil alt du flytter innenfor denne ene sharen skje internt på serveren uten at du må laste alt ned og sende det tilbake.

 

Hvis du har flere harddisker i serveren kan det bli litt vanskeligere, da du ikke har mange muligheter der.

Isåfall kan du prøve å mounte harddisken på serveren som et subdirectory av en annen harddisk.

 

F.eks så kan du ha 2 disker, der den ene disken heter D:\, mens den andre disken blir mountet som en mappe som heter D:\Disk2\

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...