Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

SLI: ett kort fungere ikke.


Anbefalte innlegg

Har en pc der det ene skjermkortet ikker fungerer

Når jeg går i Windows enhetsbehandling står det at begge skjermkortene er koblet til. Men med et gult skilt med utropstegn på det ene med beskjeden.

"Windows har stoppet denne enheten fordi den har meldt om problemer. (Kode 43)"

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ja, da er det at du må sjekke tempen på kortet. Gå til panelet og sjekk om viftene er aktivert.

 

Sjekk om du kjører det for hårdt? Eller om det rett og slett er fullt av støv? Se om det er i orden når du starter opp om morgenen? Hvis det ikke er aktivt i det hele tatt, da har det vel tatt kvelden...

 

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Kortet er vannkjølt, er en ny pc så har enda ikke fått testet det. Så kjøres nok ikke for hardt nei. Funker ikke når jeg starter opp om morgenen heller. Fult av støv er det heller ikke.

 

Ja, da er det at du må sjekke tempen på kortet. Gå til panelet og sjekk om viftene er aktivert.

 

Sjekk om du kjører det for hårdt? Eller om det rett og slett er fullt av støv? Se om det er i orden når du starter opp om morgenen? Hvis det ikke er aktivt i det hele tatt, da har det vel tatt kvelden...

 

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Kortet er vannkjølt, er en ny pc så har enda ikke fått testet det. Så kjøres nok ikke for hardt nei. Funker ikke når jeg starter opp om morgenen heller. Fult av støv er det heller ikke.

 

Ja, da er det at du må sjekke tempen på kortet. Gå til panelet og sjekk om viftene er aktivert.

 

Sjekk om du kjører det for hårdt? Eller om det rett og slett er fullt av støv? Se om det er i orden når du starter opp om morgenen? Hvis det ikke er aktivt i det hele tatt, da har det vel tatt kvelden...

 

 

BmOnline

Hei igjen!

Ja, det var nyttige opplysninger, det skulle du nevnt første gangen serrru... :)

 

Har du da installert det rett? Dvs at du har satt HK aktiv for SLI? Det er kort som har en "bryter" og en koplingsbro over begge kortene. Og koplet til alle ledningene. Siden du får den beskjeden, så kan det jo være at SLI ikke er aktivert?

 

Ja, det er jo bare et spm.. Ja, du har vel satt det opp i setup for SLI?

 

 

Vennligst

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Hei, har fått fikset det nå. Kortet var litt løst,

Men når jeg aktiverer SLI nå. Så klikker pc'en og restarter. Og holde på i en loop og rebooter og rebooter. Så må da gå i safe mode og avinstallere skjermkort driveren og installere på nytt.

Lenke til kommentar

Hei, har fått fikset det nå. Kortet var litt løst,

Men når jeg aktiverer SLI nå. Så klikker pc'en og restarter. Og holde på i en loop og rebooter og rebooter. Så må da gå i safe mode og avinstallere skjermkort driveren og installere på nytt.

Tror du kan ta deg en tur innpå enhetsbehandling å se om utropstegnet er forsunnet?

 

Og om du har aktivert SLI inne i BIOS?

Se også på HK om du har satt SLI bryteren på ON?

Har du husket på linken firewire? (mellom begge skjermkortene) Ca 4 cm lang.

 

BmOnline

Endret av BmOnline
Lenke til kommentar

Har den slia brua på ja.

Bios: check

 

Må være hovedkortet som er bugga.

 

Hei, har fått fikset det nå. Kortet var litt løst,

Men når jeg aktiverer SLI nå. Så klikker pc'en og restarter. Og holde på i en loop og rebooter og rebooter. Så må da gå i safe mode og avinstallere skjermkort driveren og installere på nytt.

Tror du kan ta deg en tur innpå enhetsbehandling å se om utropstegnet er forsunnet?

 

Og om du har aktivert SLI inne i BIOS?

Se også på HK om du har satt SLI bryteren på ON?

Har du husket på linken firewire? (mellom begge skjermkortene) Ca 4 cm lang.

 

BmOnline

Lenke til kommentar

Virker den fortsatt på det ene kortet?

 

Kan du ta ut begge kortene og sette det som ikke var i på den plassen hvor det som virket stod?

Da får du sjekket om kortet er ok eller ikke.

 

Kun med et kort og sjekk. Altså med det kortet som ikke var skikkelig i.

Fordi slotten til det som ikke var skikkelig i, kan ha blitt skadet.

 

 

Vennligst

 

Bmonline

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...