Gå til innhold

Hjelpe meg skaffe deler til å bygge pc?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg gikk nylig til anskaffelse av en Black Magic Intensity Shuttle for USB 3.0, siden min pc har usb 3.0 så tenkte jeg SWEETY GOODNESS, men akk det var ei så enkelt. Lang historie kort, jeg må anskaffe meg ny pc.

 

Men fattige studenter har ei råd til dyr pc, og siden jeg alt har en pc som funker fint, så er jeg ikke interessert i å invistere store penger i slikt. Jeg spurte rundt på facebooken og de sa "gå på hardware.no, for dem kisene er skikkelig kule og hjelpsomme" så da er jeg her.

 

Jeg trenger en pc som klarer å streame i HD. Det er det eneste jeg trenger. Ikke noe fancy tårn, ikke noe ultra grafix card, ingen cdrom, eller noe annet som tar pengene ut av lommeboken min den bør også være lettvekts slik at jeg kan ta den med til de stedene jeg holder turneringer for å kunne streame.

 

For å summe opp, den må kunne streame i 720p uten å bruke 90% prosessorkraft, og den må kunne ha ett pci ekstressport slik at jeg kan ha høyhastighets USB 3.0 ooooog det er vel det. HDDer er ikke så vanskelig å anskaffe på egenhånd, men jeg har aldri vært skikkelig stødig på hvordan å vite om prosessor passer til hovedkort og hva ram som er optimalt i forhold til hastighet og slikt. Håper det er noen som har lyst å hjelpe meg med dette! :D

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Årsaken til at jeg ikke kan bruke mn nåværende pc er fordi at jeg har en micropc, bygget for transport (fikk min fetter til å hjelpe å bygge den), så der er det ingen ledige porter på hovedkortet, og selvom det skulle ha vært det, så er det faktisk ikke plass til å putte noe inn i den. Produktet jeg trenger til å fungere, som er Black Magic Design Intensity Shuttle for USB 3.0, krever en highspeed usb 3.0 med ett NEC chipsett. Jeg spurte på supportforumet deres om hvorfor den ikke funket på pcen min, og dette er svaret jeg fikk

 

Because you are seeing a pop-up about your device performing faster, I would be willing to bet that the onboard USB 3.0 ports on your system do not supply the necessary bandwidth to run the Intensity Shuttle. In a number of cases, if the onboard USB 3.0 controller is not sufficient, you can install a separate USB 3.0 add-on PCIe card. We do recommend sticking with the NEC chipset on these add-on cards. Generally these cards are relatively inexpensive. For more information about add-on cards, you can view the minimum system requirements page and in the USB 3.0 FAQ on our Support page (just input the Intensity Shuttle USB 3.0 as the product you're inquiring about).
'

 

Og for å klarere, jeg skal ha med meg denne pcen fra sted til sted for å streame - via Black Magic Design Intensity Shuttle for USB 3.0 - i 720p. Så ja, Intensity shuttle har HDMI inn som jeg vil bruke til å streame ps3/360-turneringer i fightingspill. Håper det klarte opp i det uklare ^^

Lenke til kommentar

Det første jeg ville gjort var å se om det er kommet nyere FW til den usb kontrolleren du allerede har. Vet at NEC/Renesas ga ut en oppdatering tidlig å år som forbedret ytelsen. Jeg tipper det er dette som skal til for å få det til å fungere. (Med en gang USB3.0 kom var det noen premature kontrollere ute å gikk, før spesifikasjonene var endelig satt. Idag vil jeg tro alle USB3 kontrollere fungerer. USB3.0 er jo en standard.)

Viktig å hele tiden oppdatere BlackMagic boksen også.

 

Hvis det likevel ikke skulle fungere så er tipset å kjøpe en billig bærbar med USB 3. Alle nye maskiner klarer streame 720p. http://www.netonnet.no/art/data/laptop/skjermstorrelse/laptop-11---14-tom/asus-u32u-rx007v/174167.5055/?utm_source=Prisguide&utm_medium=Priceengine&utm_term=174167%2B-%20ASUS%20U32U-RX007V&utm_campaign=Productfeed#tabs

http://www.ps.no/ArtDtl.aspx?i=292854&banid=prisjakt

Lenke til kommentar

Det quotet jeg tok var fra Blackmagicdesign forumet, der jeg dokumenterte i litt mer detalj hva som var gale. Jeg har alle de siste NEC/Renesas firmware og driverene, så det er ikke problemet.

 

På FAQen til black magic design så står det

 

What motherboards can I use with onboard USB 3.0 with Blackmagic USB 3.0 Desktop Video Products?

Intel X58 series motherboards with onboard USB 3.0 support are required to support Blackmagic Design's USB 3.0 video products. The onboard USB 3.0 support of other motherboards, such as the P55 series, cannot be used.

Listed below are motherboards that have been verified for Intensity Shuttle, UltraStudio Pro and Pocket UltraScope:

ASUS P6X58D-Premium

ASUS P6X58D-E

Gigabyte GA-X58A-UD7

Gigabyte GA-X58A-UD5

Asus Crosshair IV

Many motherboards have shipped with older firmware and drivers which won't support Blackmagic Design's USB 3.0 products. It is essential to check the firmware and driver versions of your motherboard's USB 3.0 chip by following the procedure in this PDF

 

Men om det er bare så enkelt som å kjøpe en billig laptop for mellom 3-4k, så er jo det helt fantastisk! :D Fikk ett tips fra fetteren min om å bare kjøpe ett nytt hovedkort til den stasjonære pcen min som har en god nok usb 3.0 plugg ^^

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...