Gå til innhold

Innkjøp av vannkjøling


Mgut

Anbefalte innlegg

skal bestille meg snart vannkjøling, trenger bare å spare en måned til for å få råd til alle delene sammtidig, skal ha loop for to gtx 580, referanse kort og for denne her

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=621999

og

http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=648931

 

så har jeg AMD am3 socket, men skal etter hvert bestille 1155 hovedkort og cpu

så jeg trenger en cpu-blokk som passer til begge sockets

har planer om å bruke 6k på på det.....

fint om dere kunne linke til meg hvilke deler dere ville ha brukt til å bygge vannkjøling

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gainward "GOOD"-blokk og GTX580 referanseblokk. CPU-blokk som er kompatibel med AM3+ og 1155: EK Supremacy.

 

Forslag til pumpe og reservoar: Laing D5 og XSPC 5 1/4 brønnmontert for Laing D5. Pumpen kan kobles opp imot Aquaero 5 hvis du skulle ønske det. Med et budsjett på 6K vil du vel forsåvidt også få plass til en Aquaero hvis du vil.

 

Radiator: Jeg vet ikke hvilket kabinett du har, men du må uansett ha minimum en 360-radiator eller tilsvarende til dette oppsettet. Coolgate 360 er en ypperlig radiator som dessuten kan skaffes i Norge. Techbay.no har alt du behøver såfremt du ikke må ha spesielle merker el. Sånn sett så slipper du alt styret med toll/mva. og du støtter dessuten norges eneste dedikerte vannkjølingssjappe.

 

Vifter: Gentle Typhoon AP-15 er det eneste jeg bruker. De har et godt statisk trykk, er robuste og forholdsvis billige. Andre gode alternativer er Noctua, Noiseblocker og Corsairs nye Air-serie. Blant flere.

 

Videre så må planlegge hvordan du vil føre loopen og dermed finne ut av hva du behøver av vinklede koblinger, drainport og annet utstyr. Ingenting av dette er nødvendig, men det er en stor fordel.

 

Ang. slange så foretrekker jeg personlig 3/8"ID. (ID=indre diameter - OD=ytre diameter) OD kan variere fra 1/2" til 5/8" avhengig av tykkelsen på slangeveggen. Primoflex Pro 3/8"ID-5/8"OD er f.eks en fin type som tåler ganske stor bøy uten å kollapse og er av god kvalitet. Til denne behøver du enten disse hvis du vil bruke vanlige barbs eller disse hvis du vil bruke kompresjonsnipler. Siden du ikke vet stort om vannkjølig vil det også være lurt av deg å lese litt om emnet før du setter i gang. Du finner en fin guide her på HW.no i kjølings-underforumet og opptil flere engelskspråklige på OCN.

Endret av pølsehund
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...