Gå til innhold

Lage eller kjøpe borrelåsbånd som på laptopladere


Anbefalte innlegg

Jeg er ute etter å knyte kablene jeg bruker ofte på samme måte som laderen til min laptop fulgte med (se vedlagt bilde). Jeg har fått tak i en rull med liknende borrelås-bånd, men jeg har ikke klart å komme på en måte jeg kan få denne fast montert rundt kablene mine (jeg har prøvd med lighter). Jeg vil helst at den er fast montert slik at det er lettere å kveile opp etter bruk.

 

Videre har jeg sett på nett at det finnes borrelåsband som man kan feste rundt kabelen selv uten smelting, men jeg har til gjengjeld å finne et norsk nettsted jeg kan kjøpe slike.

5.jpg

 

20071120_0237.jpg

Dermed spør jeg

  1. Er det noen som har en ide om hvordan jeg kan feste et slikt borrelåsbånd rundt en kabel slik som på laptopladere?
  2. Er det noen som vet hvor jeg kan få tak i borrelåsbånd (velcro cable tie) som vist over?

post-72797-0-15432900-1346945704_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

I utgangspunktet er de vel festet ved at man har enden rundt kabelen og syr den fast i seg selv (slik den lille viser). Jeg vil anta at hobbybutikker, clas ohlson, biltema osv har lignende ting.

 

Generelt så er jo spørsmålet hvorfor du skal gjøre det. Er det i forbindelse med reiser og du vil at kablene skal ta mindre plass, er det lagring på hylle eller er det for å få det ryddigere under bruk. Personlig har jeg motsatt problem, pleier klippe av de greiene som bare er i veien (synes jeg) men vi er forskjellige.

 

Plaststrips er vel også en løsniong. Finnes med gjenbrukbare muligheter.

 

En vel så ryddig løsning er å bruke småvesker, tilsvarende de brilleveskene med åpen side hvor man bare sklir inn brillene. Raskt og enkelt, og veldig ryddig.

 

http://www.superkul.no/linser-solbriller-202/solbriller-296/tilbeh-r-204/iced-out-bag-brillepose-9037871.html

 

Antar biltema, chlas ohlson og lignende har tilsvarende

Lenke til kommentar

Takk for svar Ankh. De er nok sydd, ja. Det tror jeg ikke jeg har ressursene for å lage selv, med mindre det finnes en enkel og billig måte å gjøre det på som jeg ikke har tenkt på.

 

Jeg har vært innom Clas Ohlson, Biltema og Jernia, men bare funnet ruller eller strips med borrelås. De har ikke slike som på de to bildene. Grunnen til at jeg kunne tenke meg å feste borrelåsbåndene til kablene er fordi jeg synes det går raskere å kveile opp kabelen da, samt at det blir mer ryddig når det ikke ligger borrelåser eller strips rundt omkring hvis jeg glemmer å kveile opp. Jeg kommer dermed bare til å bruke dette på kabler jeg bruker jevnlig og/eller reiser med. Alt annet stripser jeg og lignende.

 

Jeg har prøvd gjenbrukbare strips, etuier og lignende før, men jeg har kommet frem til at jeg foretrekker denne løsningen.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Ok. En mulig løsning som kan funke er å lime istedenfor sy. Om du vil ha det enda mer ryddig, så får du tak i krympestrømper og trer en bit av den på først og etetr at det er limt så sklir du strømpen over og varmer den med en hårføner slik at den legger seg pent over skjøten. Elelrs har du vel en eldre dame i nabolaget som kan hjelpe til. Har hun symaskin fikser hun det for en sherry.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...