Gå til innhold

Bytte viftene i en Shuttle SN45G


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har en Shuttle SN45G "XPC" som jeg ønsker å få til å bli stillere.

 

Skjermkortet er 100%lydløst, men trenger "mye" luft (9700pro med "passiv" kjøling).

Prosessor (AMD XP2700+) er kjølt med den originale Heatpipe løsningen til Shuttle.

Heatpipen og kabinettet kjøles med en automatisk hastighetsregulert vifte (reguleres via hovedkort/bios) (viften er en "standard" 80mm vifte med 3 polt kontakt)

Strømforsyningen er en 200W micro strømforsyning med en "mini" vifte (vet ikke dimensjonen på den)

 

Det er hovedsaklig 80mm vifta jeg ønsker å bytte ut, og i den forbindelse ønsker jeg hjelp til å velge vifte (helst med link til web-shop som selger den aktuelle vifta)

Vifta må være effektiv (slik at den leverer OK med luft også på lave hastigheter) og den må selvfølgelig være stillegående.

 

Hvis noen vet om det er mulig å bytte ut vifta i - eller støydempe strømforsyningen, blir jeg glad for tips.

 

(Systemet (kabinett/CPU) holder slik det er nå 45/50 grader med "max" belastning, men da begynner den å bråke i overkant av hva jeg ønsker av et slikt system)

 

-thomas

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her kan du finne forskjellige vifter som passer til Shuttle, både PSU og til Heat løsningen. Har selv byttet begge viftene i min. Eneste problemet er at mindre støy ofte resulterer i høyere varme. Dette løste jeg ved å ta en titt på sida til Thomstad. Putta 2 ekstra vifter på topp ;) Ellers kan du ta en titt på denne faq'en på sudhian forumet.

Har dessverre ingen spesefikk vifte å anbefale da jeg ikke gikk for lavere støy på 80mm, men se over lista jeg linka til tidligere og se på http://www.microplex.no eller søk på prisguiden :)

Stikk også innom http://www.barebone.no og spør der..

 

Håper det var til noen hjelp :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...