Gå til innhold

BK: Kefalonia morgen

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Flott stemning og godt komp.

Jeg ville nok kuttet en del i bunnen for å få vekk de ufokuserte områdene i bunnen av bildet.

Et tips, når du skal ta denne type bilder er å aldri bruke sørre blenderåpning enn f8.

Skrevet

Takk for kommentaren kara. Jeg er jo klar over at blenderen er for stor men det er et kompromiss istedet for å øke ISO'en da dette fort resuterer i støy i Photomatix.. Bildet er håndholdt og ingen tilgjengelige stabile underlag fantes. Normalt bruker jeg rundt f11 på disse typer motiv. Med stativ tror jeg resultatet hadde blitt langt bedre.

Skrevet

Takk for kommentaren kara. Jeg er jo klar over at blenderen er for stor men det er et kompromiss istedet for å øke ISO'en da dette fort resuterer i støy i Photomatix.. Bildet er håndholdt og ingen tilgjengelige stabile underlag fantes. Normalt bruker jeg rundt f11 på disse typer motiv. Med stativ tror jeg resultatet hadde blitt langt bedre.

Men du hadde en del å gå på med eksponeringstiden, hvis den stemmer

Skrevet

Mange takk til alle kommentatører. Kunne nok fått dette til langt bedre selvfølgelig men tiden er knapp her og solen freser opp av havet og plutselig er alt over. Det er ikke mye tid for eksperimentering og det så rimelig bra ut på skjermen.

HG

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...