Gå til innhold

Førstegangstjeneste, nyttige ting å ta med?


Anbefalte innlegg

Det brukes et rødpunktsikte som ligner veldig på Red Dot Sight fra COD. Er litt usikker på om det gjør blinken 3 ganger større, men det er veldig enkelt å bruke.

 

Vanlig dag i rekrutten på Madla er 0600-1630ish, med langdager tirsdag og torsdag 0600-1900. Velferden her er åpen fra 1100-2200, så du vil nok henge på Velferden ganske ofte.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nei, det er ikke forstørrelse på siktet.

 

Varierer veldig. Noen som har hatt rekrutten på Madla kan sikkert svare bedre enn meg.

 

http://www.youtube.c...QJ6B2pzU#t=205s

 

Så dette er bare svada?

 

Det brukes et rødpunktsikte som ligner veldig på Red Dot Sight fra COD. Er litt usikker på om det gjør blinken 3 ganger større, men det er veldig enkelt å bruke.

Vanlig dag i rekrutten på Madla er 0600-1630ish, med langdager tirsdag og torsdag 0600-1900. Velferden her er åpen fra 1100-2200, så du vil nok henge på Velferden ganske ofte.

 

Takk! Hvordan er de hvis du skulle bli syk? Sender de deg ut med 40 i feber?

Endret av Tåmek
Lenke til kommentar

http://www.youtube.c...QJ6B2pzU#t=205s

 

Så dette er bare svada?

 

 

 

Takk! Hvordan er de hvis du skulle bli syk? Sender de deg ut med 40 i feber?

 

Nei ... Du ser at forstørrelsen er noe de setter bak aimpointen. Det er ikke vanlig å få utlevert dette.

 

Du kan bli satt på isolat om du blir syk for å ikke smitte andre.

Endret av Henrik B
Lenke til kommentar

Nei, de sender deg ikke ut med feber. Influensa o.l. blir det sett ganske alvorlig på med tanke på smittefare og du blir derfor sendt til saniteten ganske fort. Viss jeg var deg ville jeg prøvd å holde meg frisk for enhver pris og heller bite tennene litt sammen i stedet for å "lure" deg unna 3000m testing, feltøvelse o.l.

Endret av kreppsen
Lenke til kommentar

Du har vel briller eller linser?

 

Nei, fant nettopp ut at jeg var litt nærsynt, har ikke hatt noen anelse om dette tidligere.

 

 

Nei, de sender deg ikke ut med feber. Influensa o.l. blir det sett ganske alvorlig på med tanke på smittefare og du blir derfor sendt til saniteten ganske fort. Viss jeg var deg ville jeg prøvd å holde meg frisk for enhver pris og heller bite tennene litt sammen i stedet for å "lure" deg unna 3000m testing, feltøvelse o.l.

 

Ingen intensjon om å lure meg unna, tenkte bare på et hypotetisk tilfelle.

 

 

Nei ... Du ser at forstørrelsen er noe de setter bak aimpointen. Det er ikke vanlig å få utlevert dette.

 

Du kan bli satt på isolat om du blir syk for å ikke smitte andre.

 

Skjønner, takk for svar!

Lenke til kommentar

Det brukes et rødpunktsikte som ligner veldig på Red Dot Sight fra COD. Er litt usikker på om det gjør blinken 3 ganger større, men det er veldig enkelt å bruke.

 

Vanlig dag i rekrutten på Madla er 0600-1630ish, med langdager tirsdag og torsdag 0600-1900. Velferden her er åpen fra 1100-2200, så du vil nok henge på Velferden ganske ofte.

 

Har de slutta med AGen på Madla? Det var jo latterlig og gå fra Madla med AG og fiskevest etc. og komme til Bear stridsvest, MP7, masse ting som man fikk som personlig utstyr som man delte på i grupper på madla (ala lommelykt, splitter nye liggeunderlag sekker som ikke var ørten år gamle og kokekar osv.) rett etter rekrutten.

Endret av Zimmerh
Lenke til kommentar

Har de slutta med AGen på Madla? Det var jo latterlig og gå fra Madla med AG og fiskevest etc. og komme til Bear stridsvest, MP7, masse ting som man fikk som personlig utstyr som man delte på i grupper på madla (ala lommelykt, splitter nye liggeunderlag sekker som ikke var ørten år gamle og kokekar osv.) rett etter rekrutten.

Har et par kompiser som er inne nå. Ifølge de så var kullet dems det siste som fikk AG3 på Madla :)

 

EDIT: De hadde innrykk januar 2012.

Endret av MysilBergsprekken92
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Prøver å få litt liv i denne tråden igjen. Jeg har nå mottatt innkalling og der står det følgende:

 

Avdeling: Ingeniørbataljonen/Brigade Nord

Fremmøtetid: Mandag 14. Januar 2013 kl 08:30

Fremmøtested: Sessvollmoen ved Gardermoen

 

Hvor mye penger jeg trenger og det at jeg er lefty når det kommer til håndtering av våpen har jeg fått svar på, men det er en ting til jeg lurer på.

 

Når jeg møter opp her og dagen har gått, blir jeg sendt opp til Skjold eller må jeg dra hjem for så å dra oppover neste dag? Sist så er jeg interessert i å vite folks meninger om Skjold, hvordan er velferdstilbudet, utested i nærheten osv.

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Prøver å få litt liv i denne tråden igjen. Jeg har nå mottatt innkalling og der står det følgende:

 

Avdeling: Ingeniørbataljonen/Brigade Nord

Fremmøtetid: Mandag 14. Januar 2013 kl 08:30

Fremmøtested: Sessvollmoen ved Gardermoen

 

Hvor mye penger jeg trenger og det at jeg er lefty når det kommer til håndtering av våpen har jeg fått svar på, men det er en ting til jeg lurer på.

 

Når jeg møter opp her og dagen har gått, blir jeg sendt opp til Skjold eller må jeg dra hjem for så å dra oppover neste dag? Sist så er jeg interessert i å vite folks meninger om Skjold, hvordan er velferdstilbudet, utested i nærheten osv.

 

Takk for svar :)

 

Hvor mye penger skal du ta med? :) lurer på dette selv

Lenke til kommentar

Hvor mye penger skal du ta med? :) lurer på dette selv

Jeg har pratet litt med kompiser som var inne i fjor å dimmet rett før nyttår. De sa det holdt lenge med 1000 kr siden du ikke får brukt noe særlig med penger de 2 første mnd'ene under rekrutten. Siden jeg snuser så tar jeg med meg 2000 kr.

 

Pakklista mi for innrykk 2013 er:

 

2000 kr

1 sett med klær, uniformsplikt etter 2 dager.

Toalettsaker, barberhøvel osv.

iPad, underholdning for å korte ned på ventetida :)

Endret av MysilBergsprekken92
Lenke til kommentar

Jeg har pratet litt med kompiser som var inne i fjor å dimmet rett før nyttår. De sa det holdt lenge med 1000 kr siden du ikke får brukt noe særlig med penger de 2 første mnd'ene under rekrutten. Siden jeg snuser så tar jeg med meg 2000 kr.

 

Pakklista mi for innrykk 2013 er:

 

2000 kr

1 sett med klær, uniformsplikt etter 2 dager.

Toalettsaker, barberhøvel osv.

iPad, underholdning for å korte ned på ventetida :)

ok, da tenker jeg at jeg tar med 1000 kr selv :)

takk :D husk å ta med attester, innkallinga osv også da :p regner med at du har det på lista :)

Lenke til kommentar

Lenge til du har innrykk da, bruk tida godt til å trene å komme deg i form hvis det er nødvendig :) Har innrykk om 9 dager jeg, gruer meg som faen :)

 

ja, har kommet godt i gang med treninga nå føler jeg :) har trent mye hele livet egentlig da, har gått wang toppidrett på vgs, men føler ikke formen er så bra uansett :) men trener meg mot styrketestene, generell styrke og kondisjon :) løper også noen 3000 metere noen ganger :)

hehe, ser den! Gruer meg allerede jeg så... :p

Masse lykke til :D

Lenke til kommentar

ja, har kommet godt i gang med treninga nå føler jeg :) har trent mye hele livet egentlig da, har gått wang toppidrett på vgs, men føler ikke formen er så bra uansett :) men trener meg mot styrketestene, generell styrke og kondisjon :) løper også noen 3000 metere noen ganger :)

hehe, ser den! Gruer meg allerede jeg så... :p

Masse lykke til :D

Da har du et MYE bedre utgangspunkt enn meg ihvertfall, meg med tidenes røykelunger og en elendig kondis løper 3000 meteren på 13 minutter :) Det jeg gruer meg mest til er hvis jeg kommer på rom med ubrukelige idioter som ikke er interessert i få rommet godkjent. Takk, det samme :) Blir en opplevelse for livet det her ;)
Lenke til kommentar

Da har du et MYE bedre utgangspunkt enn meg ihvertfall, meg med tidenes røykelunger og en elendig kondis løper 3000 meteren på 13 minutter :) Det jeg gruer meg mest til er hvis jeg kommer på rom med ubrukelige idioter som ikke er interessert i få rommet godkjent. Takk, det samme :) Blir en opplevelse for livet det her ;)

 

hehe :) jeg ligger ikke så godt an på 3000m, så der må jeg trene mer :) syns du ligger godt an hvis du løper den på 13 min da! :) samme her, men heldigvis så er jenter oftest veldig motivert, siden vi går inn i forsvaret frivillig :) ja, gleder og gruer meg! blir deilig å komme seg vekk fra alt og alle! :D

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...