Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Nybygd PC, BIOS Loop! Hjelp!


Anbefalte innlegg

Hei

 

Akkurat satt sammen en ny pc, men når jeg starter den opp går bios logo screen i loop, og ingenting skjer.

 

Mem-OK lampa lyser, prøvd Mem-OK funksjonen til ingen nytte!

 

Har prøvd minnet i forskjellige konfigurasjoner(prøvd alle mulige tror jeg).

 

Jeg har også prøvd med power på kun hk/mem/cpu og samme feilen oppstår.

 

Maskinen består av et ASUS P8Z77-M, en i5-3570k, og Corsair Vengeance Low Profile 1600mhz brikker(2x4gb).

 

Samt en OCZ 600w psu.

 

Ingen forskjell ved ssd/hdd/gfx koblet til. Har også koblet ut alt av onboard usb/lyd.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

prøv å ta ut ram brikkene og sett de i på nytt. Hvis ikke det hjelper prøv en brikke av gangen. Sjekk manualen for hvilke ram spor ram skal stå i.

 

Et alternativ til er å montere cpu viften din på nytt.

Ikke bruk for mye kjølepasta etc etc

 

//--STREN--//

Lenke til kommentar

Vel, i manualen, så står det at DRAM_LED lyser når ram ikke er installert ordentlig, sier da at man skal slå av maskina, sette de inn på nytt før man starter maskina og bruke memok knappen.

Hvis du har gjort det, høres slik ut, så er nå dette veldig rart, går det an å enten prøve din ram i ett anna hk eller annen ram i ditt hk?

Endret av meg0709
Lenke til kommentar

Prøvde så og si alt som er mulig av minnekonfigurasjoner, tok ut cpu og remonterte vifte. Tok ut alt av unødvendig utstyr, inkludert skjermkort.

 

Deretter satt jeg sammen delene på nytt, denne gangen utenfor kabinettet, og det fungerte!

 

Virker som om noe har kommet i kontakt med noe inne i kabinettet som skapte denne feilmeldingen, jeg brukte spacere og ryddet kabinettet grundig(m strips noe som var helt jævlig å få ut igjen).

 

Tror egentlig det var pins på bakplaten som skapte problemet, bøyde dem godt tilbake før jeg satt delene inn igjen.

 

 

Men takk for svar =)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...