Gå til innhold

Kjøp av høtallere til 60 - 100K?


Anbefalte innlegg

Hei, hei, og god ettermiddag!

 

Jeg har kjøpt meg en McIntosh MX-151 og skal kjøpe meg en forsterker til hjemmekinoen min.

 

Det eneste jeg mangler er en Blue-Ray spiller, ei videokanon, og et høytallerset.

 

Her er sånn cirka hva jeg skal bruke på hver:

 

Blue-Ray spiller: Cirka 7 000 (maks!)

Videokanon: Cirka 40 000 (- 100 000 maks!)

Høytallersett: Cirka 60 000 (- 100 000 mask!) [Høytallersette må ikke komme fra en pakke, altså det kan gjerne bli bestillt enkelthvis fra samme eller forskjellige leverandører.

 

Tusen takk for at du leste dette.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg tror kanskje du vil få et større engasjement rundt denne problemstillingen på Hifisentralen eller AVForum, men jeg kan like gjerne svare her som der.

 

1. Blu-ray: Her ville jeg selv vurdert Oppo, Denon eller en annen rask BD-spiller som kan styres via nettverk. Alternativet er også en mediastreamer om du har media lagret på pc/NAS. Styr unna plastikk, og velg noe du liker brukergrensesnittet til.

 

2. Videokanon/prosjektor: En ny 4K-prosjektor? Sony har et par som er meget gode, Mitsubishi lager også veldig gode projektorer.

 

 

3. Velg høyttalersett først - og så velger du effektforsterker som passer til høyttalerne etterpå. Er det viktigste en helhetlig filmopplevelse, eller musikk? Du kan også vurdere aktive høyttalere som ikke vil kreve egen forsterker, som ADAM.

 

Om musikk er viktig så vil fronthøyttalerne være det viktigste, så finner du senter som passer til frontene, og supplerer med subwoofer og bakhøyttalere etter rommet ditt.

 

Et par ting:

 

1. Hvor stort er rommet ditt?

2. Hva slags musikk hører du på?

3. Hva slags høyttalere har du hørt, og hva synes du om dem? Det er stor forskjell på Klipsch, Dali, B&W, Monitor Audio, med fler...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...