Mokolotivet Skrevet 23. august 2012 Skrevet 23. august 2012 Hei Jeg reinstallerte W7 64-bit i går. Har plutselig fått problemer med at ett eller annet ønsker å være i forgrunnen. Skriver jeg f.eks her, så må jeg plutselig klikke på chrome for å fortsette å skrive. Spiller jeg BF3, blir plutselig fullscreen om til windows-screen, og jeg må klikke på BF3 for å fortsette. Dette skjer med ca. 30-60 sekunders mellomrom. Noen ideer om hvor/hvordan jeg skal begynne å lete?
GeirGrusom Skrevet 23. august 2012 Skrevet 23. august 2012 Skrev medlagt program for deg. Det viser prosess-id og prosessnavn når forgrunnsvinduet endrer seg. WindowInfo.zip Her er kildekoden: using System; using System.Runtime.InteropServices; namespace WindowInfo { class Program { [DllImport("user32")] static extern uint GetWindowThreadProcessId(IntPtr hWnd, out uint processId); [DllImport("user32")] static extern IntPtr GetForegroundWindow(); static void Main(string[] args) { var proc = System.Diagnostics.Process.GetCurrentProcess().Id; uint lastProcId = (uint)proc; while (true) { uint procId; GetWindowThreadProcessId(GetForegroundWindow(), out procId); if (procId != lastProcId && procId != proc) { var p = System.Diagnostics.Process.GetProcessById((int)procId); Console.WriteLine(string.Format("{0}:{1}", procId, p.ProcessName)); lastProcId = procId; } } } } }
Mokolotivet Skrevet 23. august 2012 Forfatter Skrevet 23. august 2012 Fant synderen. Var TWCU, dvs programvare til ny usb-nettverkskort. Igjen, tusen takk for nydelig svar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå