Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Bildet flakker

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det har seg slik at jeg kjøpte en ny stasjonær pc i februar, men jeg opplever at bildet flakker. Dette gjelder spesielt ved kjøring av større flash-filer, men også i andre tilfeller.

Har forsøkt å oppdatere bios, skjermkortdrivere og lignende uten hell. Har også forsøkt å bytte skjermkabel (men det kan være mulig at begge er noe billige saker(?)).

Noen som kan ha noen formening om hva årsaken kan være?

• Silver Power SP-SS620M 620W PSU
  • ASUS DRW-24B3ST, DVD±RW Writer
  • Cooler Master Elite 310 Sort/Sølv
  • Oppgraderingspakke Intel - Core i7 2600K
    • 3,4GHz Quad core, 8GB DDR3 1600MHz, ASUS Sabertoot

[*]Seagate Barracuda® Green 2TB

[*]TP-LINK TL-WN951N 11n Wireless Adapter

[*]XFX Radeon HD 6870 2GB GDDR5

I tillegg til dette, har jeg en Samsung Syncmaster SA300B

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei, det gjelder ikke bare flash, men det forekommer i større grad ved kjøring av det.

Tror kanskje ikke at jeg har sett det ved kjøring av fullskjermspill(?) Ble litt usikker nå.

Skrevet (endret)

Forsøkte nå og opplevde i den lille tiden noe mindre flakking, men siden jeg ikke vet hva som fremkaller det, er det litt vanskelig å vite om det faktisk var bedring eller ikke

Endret av kj_
Skrevet

Beklager.. jeg leste den forrige posten din feil. Nei, jeg har kun brukt én skjerm.. og det ble noe flakking med hver av skjermene.

Skrevet

Tror det viser seg at skjermkortet på en måte var underbelastet, slik at det kontinuerlig gikk ut og inn av idlemodus. Løste seg ved å øke klokkefrekvensen manuelt.

1. Aktivere OverDrive
  2. Opprette en ny profil
  3. Åpne den tilhørende XML-filen som ligger iZx2AB.png
  4. Øke Want_0 til følgende verdier: SW6gY.png

Har i alle fall ikke opplevd noe etter jeg endret til dette, men tiden vil vise!

Skrevet

Ser bra ut.

Eventuelt teste med diverse settings på catalyst om dette ikke endrer noe. Muligens deaktivere overclocken i catalyst programvaren og bruke MSI Afterburner :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...