Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

[Løst] Hvordan komme seg til rota på c:


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hmm. Det fungerte ikke nei. Står bare:

 

Filsystemtypen er FAT32.

Skriv inn gjeldende volumetikett for stasjon c:

 

Jeg prøvde å gå til "min datamaskin" og høyreklikke på c-disken og velge "formatere" derfra, men det fikk jeg heller ikke til. Det sto noe om at disken var i bruk og å lukke alle programmer osv.

 

Helvetes pc!

Lenke til kommentar

Hmm. Det fungerte ikke nei. Står bare:

 

Filsystemtypen er FAT32.

Skriv inn gjeldende volumetikett for stasjon c:

 

Jeg prøvde å gå til "min datamaskin" og høyreklikke på c-disken og velge "formatere" derfra, men det fikk jeg heller ikke til. Det sto noe om at disken var i bruk og å lukke alle programmer osv.

 

Helvetes pc!

 

Disken er i bruk fordi du er inne i Windows, og Windows er tydelegvis lagra på C:.

 

Få tak i ein Windows-CD/-DVD/-USB-minnepenn, og du kan formatera C-partisjonen derifrå.

Lenke til kommentar

Det er ikke mye til å skylde på datamaskinen, når du i essensen forsøker å bruke programmet du vil slette til å slette seg selv.

 

Få tak i en LIVE-CD med et operativsystem som lar deg utføre formatteringer, eller eventuelt en minnepenn med skikket program - eller kanskje du er så heldig at BIOSet ditt gir deg denne muligheten.

Lenke til kommentar

Hehe. Jeg har "arvet" en gammel pc med XP på og den er treg som sirup så jeg tenkte å innstallere windows på nytt og da formatere disken først. Når jeg setter i xp'dvden nå så anbefaler den jo ikke at jeg innstallerer xp 2 ganger (på c:), og jeg får ikke til å lage en ny partisjon og den vil ikke at jeg sletter c: fordi den bruker den til midlertidige filer.............

Lenke til kommentar

Som jeg skriver, det er jo det jeg prøvde på men ingen av valgene går. Jeg får ikke laget en ny partisjon.

 

Kvifor skal du laga ein ny partisjon viss du likevel ikkje har behov for å ha XP installert?

 

Formater C:, og installer det nye operativsystemet der. (Gitt at du ikkje har filer liggjande på C: som du ønskjer å behalde.)

 

Nyttar ikkje Windows sjølv, men det må jo finnast eit alternativ som overskriv operativsystemet liggjande på C: no.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...