Gå til innhold

[Løst] Kjøp av ny pc


Anbefalte innlegg

Hei jeg skal ha ny pc. Og jeg har listet opp dette her. http://www.dustinhom...974cedb0b7cbabd

 

Er dette bra?

 

Jeg vet at det mangler psu og skjerm. Hvilken psu anbefaler dere? Hvor stor watt? 700 750 eller 800?

 

Hvilke skjerm burde jeg valgt? En skjerm med hdmi iallefall. Skjermen skal brukes til gaming og det skal også maskinen. Tenker meg denne. http://www.komplett.no/k/ki.aspx?sku=656424#reviews

 

Burde jeg valgt i5 eller i7?

 

Jeg har harddisk.

 

 

Takk for svar

Endret av winmedi
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hoy!

 

Delene du har valgt er veldig gode og passer bra sammen.

 

Hvis du har planer om SLI bør du ha minst 600W av god kvalitet. Personlig ville jeg gått for en på rundt 750W, da det dekker alle fremtidens behov. Merker som Corsair AX/HX, NZXT Hale og Seasonic X er å anbefale. Ikke kjøp billig strømforsyning. Du kommer til å angre den dagen den ryker og garantien har gått ut.

 

Skjermen er grei, men om du spiller mye FPS og ønsker god flyt er XL2420T en knall skjerm. Hvis du foretrekker gode farger, god innsynsvinkel og herlig bildekvalitet er U2312HM en veldig god skjerm til den prisen.

 

i5 hvis du primært skal spille og i7 til tung videoredigering o.l.

 

Anbefaler også å slenge på en SSD som OS-disk. Der er Samsung 830 det beste valget mtp pris/ytelse og stabilitet.

Lenke til kommentar

hvis du skal bruke skjermen til gaming er hdmi et dårlig valg. veldig stor lag på det.

 

Oh? Det visste jeg ikke. Bør man bruke DVI?

 

ja, dual link dvi er noe av det beste, eller displayport men de fleste skjermer støtter dvi da! så kjør på med det! :) hdmi er mest for hifi systemer da det fører lyd og bilde, dvi er mye bedre på bilde og lag.

Lenke til kommentar

hvis du skal bruke skjermen til gaming er hdmi et dårlig valg. veldig stor lag på det.

Så du mener at du ser forskjell på HDMI og DVI?

 

med tanke på 50ms lag JA det er forskjell. og med dvi får du bedre bilde i henhold til farger, kontraster osv. og du kan ikke kjøre 120hz med noe annet enn hdmi 1.4. og i tilegg støtter ikke hdmi større en 1080p. så hvorfor skal man kjøre en tregere dårligere teknologi når du kan få bedre alt med dvi?(OP skal ikke kjøre lyd og bilde gjennom, bare bilde og for gaming er dvi minst 2 ganger så bra)

Lenke til kommentar

hvis du skal bruke skjermen til gaming er hdmi et dårlig valg. veldig stor lag på det.

 

Oh? Det visste jeg ikke. Bør man bruke DVI?

 

ja, dual link dvi er noe av det beste, eller displayport men de fleste skjermer støtter dvi da! så kjør på med det! :) hdmi er mest for hifi systemer da det fører lyd og bilde, dvi er mye bedre på bilde og lag.

 

Det er bare tull. DVI og HDMI er stort sett den samme teknologien og det er derfor adaptere er tilgjengelig uten noen form for konvertering av signal. Den største forskjellen er at HDMI også støtter overføring av lydsignaler og HDCP, noe som er vesentlig for avspilling av HD-materiale fra feks bluray filmer.

det er ingen forskjell i forhold til delay eller lignende.

Lenke til kommentar

hvis du skal bruke skjermen til gaming er hdmi et dårlig valg. veldig stor lag på det.

 

Oh? Det visste jeg ikke. Bør man bruke DVI?

 

ja, dual link dvi er noe av det beste, eller displayport men de fleste skjermer støtter dvi da! så kjør på med det! :) hdmi er mest for hifi systemer da det fører lyd og bilde, dvi er mye bedre på bilde og lag.

 

Det er bare tull. DVI og HDMI er stort sett den samme teknologien og det er derfor adaptere er tilgjengelig uten noen form for konvertering av signal. Den største forskjellen er at HDMI også støtter overføring av lydsignaler og HDCP, noe som er vesentlig for avspilling av HD-materiale fra feks bluray filmer.

det er ingen forskjell i forhold til delay eller lignende.

 

nei dvi er bedre for rent bilde. eksempel: kun hdmi1.4 støtter 120hz og hdmi støtter ikke større enn 1080p oppløsning. så JO dvi er bedre iogmed at det koster under halvparten for kabel og nesten alle skjermer har kabel med. og i FPS gaming er det merkbart lag. så med mindre OP skal kjøre lyd på skjermen er dvi et naturlig valg som er bedre til den oppgaven og koster mye mindre

Endret av cannibalguppy
Lenke til kommentar

Orker ikke diskusjon om hva som er best av hdmi og dvi. Jeg bruker ikke hdmi til gaming. Vær så snill og hjelp meg som er trådstarter.

 

Okei, jeg har listet opp delene mine, men jeg lurer forsatt på om jeg trenger 650 eller 700 eller 750 eller 800w. Kan dere sende link til en god psu? som koster rundt 800-1000?

Lenke til kommentar

Orker ikke diskusjon om hva som er best av hdmi og dvi. Jeg bruker ikke hdmi til gaming. Vær så snill og hjelp meg som er trådstarter.

 

Okei, jeg har listet opp delene mine, men jeg lurer forsatt på om jeg trenger 650 eller 700 eller 750 eller 800w. Kan dere sende link til en god psu? som koster rundt 800-1000?

Jeg har allerede svar på hvor mange watt du trenger og jeg har linket til en god PSU til under 1000kr.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...