Gå til innhold

Asus P8Z77-V. Installere Win7 = problemer!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei.

Jeg har kjøpt meg et P8Z77-V m/1 x SSD og 1 x HDD.

Begge diskene er tilgjengelige i BIOS.

Jeg har Windows 7 x64 på USB-penn og starter installasjonen derfra.

Etter å ha valgt ønsket språk og trykker "Install Windows" så får jeg følgende melding :

"Load Driver. A required CD/DVD drive device driver is missing. If you have a driver floppy disk, CD, DVD, or USB flash drive, please insert it now. Note: If the Windows installation media is in de CD/DVD drive, you can safely remove it for this step."

Jeg har lastet ned alle driverne fra www.asus.com og har de liggende på USB-pennen.

Når jeg velger driveren for SATA-kontrolleren som SSD eller HDD er koblet på så finner den kompatibel driver for kontrolleren, men finner ikke noen av diskene!

Jeg har prøvd alle SATA-kontaktene (2x 3.0GB Intel og 2 x 6.0GB Intel & 2 x 6.0GB ASMedia) uten at det har hjulpet.

Er det noen som har noen tips ?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det skal ikke være nødvendig men noen ekstra driver med mindre du skal lage RAID-oppsett. Koble til KUN ssd-disken, sett Satamode til AHCI i bios og prøv igjen :/

Skrevet

Jeg hadde samme problem med Asus P9X79 Deluxe.

Løsningen min var bare å passe på å ha usb'en i en USB 2.0 inngang og ikke en USB 3.0 inngang. Kan ikke garantere at det er løsning på ditt problem, men fungerte for meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...