Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Problemer mellom modem og 2 xboxer.


Anbefalte innlegg

Hei, viste ikke om jeg skulle ta dette i nettverk eller konsoll så prøver her jeg.

 

Vi oppgraderte vår linje levert fra Get, vi hadde 10/2 før og bestilte 30/10 nå.

Før vi kunne få den nye hastigheten måtte vi få ett nytt modem.

 

Når jeg plugget i det nye modemet fant jeg nettet på pc,xbox og xboxen til han som leier hos oss.

 

Problemet er at det lagger noe sykt på nettet når vi spiller og noen ganger faller vi bare ut, dette skjer flere ganger daglig.

 

Vi får ikke beskjed om at NAT er strict eller moderate.

Vi får nok linje til at det ikke skal lagge 30/3 (linje feil i gata)

 

Jeg har prøvd å kontakte telag som er teknikerne til get her hvor jeg bor for at de skal kunne åpne portene som xbox krever, dette ble gjort mot xbox ip'ene men dette går bare på 1xbox om gangen og det er ikke noe særlig forandring i lagginga.

 

Vi har også fått nytt modem av samme merke og modelnr.

 

Før vi fikk nye linje hadde vi modem + ruter fra jensen og da fungerte alt helt topp.

 

Håper det er noen her med mere kunnskap innen dette enn teknikerne til get som kan hjelpe oss.

 

Slenger med litt info.

 

Leverandør: Get

Sted: Risør

Modem:Cisco EPC3925 EuroDocsis 3.0 2-PORT Voice Gateway EPC3925

 

Port 88,53,3074 er enable og protocolen på de står på both.

 

Begge xboxene bruker det hvite trådløs adaptere husker ikke om det når på B eller G, men det bruker ihvertfall ikke N.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk Jan Skrotnes : )

 

Når jeg logger inn på routeren kan jeg gå inn på application and gaming der finner jeg 3 "faner"

Port filtering, port range forwarding, og port range triggering.

 

Men på port range triggering kan jeg ikke sette inn xbox ip, skal jeg bare skrive inn portene som skal åpnes da og sette protocollen til det xbox support sier?

Lenke til kommentar

Hei.

 

Vi fikk xboxene til å få men på fredagen mistet vi internett på alt. pc/mobil/Xbox.

 

Har prøvd å restarta ruteren og koble til med kabel, fortsatt ingenting. Eneste vi får opp er "ingen internett-tilgang". Så også om Mac filtrering var på men det var den ikke.

 

Har søkt litt rundt men ikke funnet noe særlig svar , bare folk som har løst det ved å starte.

 

Jeg hadde dette problemet med den gamle routeren så jeg kjøpte ny og da ble det løst. Kan jeg koble til en router selv om modemet har det innebygd?

Lenke til kommentar

vis jeg setter den opp som aksesspunkt blir det bare som en "ny" antenne i den trådløse kretsen?

 

Ingen som har tips ang. nettet? har prøvd å starte opp modemet uten noen trådløse enheter aktive men det var ikke mye hjelp i det heller.

 

Gir snart opp get, er det noen som vet om noen leverandører som pleier å levere stor linje til små byer? har sett litt igjennom Telenor klarer bare 12ned og 0, 6opp. litt lite når vi skulle ha hatt 30/10 nå. Postnr 4950, litt tungvint å leite etter det på Edge dekning.

Endret av Hurlumhej
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...