Gå til innhold

Kutting i Chieftec


Anbefalte innlegg

Jeg skal i gang å kutte i kabinettet mitt nå, har bare et spm til dere som har kuttet i Chieftec kabinetter med dremmel før:

Når du skjærte i ditt kabinett, brukte du da noe teip i kanten for at malingen ikke skulle flasse av? i Så fall, virket det som det var nødvendig (det jeg mener er om lakken hadde falt av hvis du ikke hadde teipet)?

 

er litt redd for at malingen vil falle av.... også har jeg tegnet mønsteret på innsiden av døra, så det blir vrient å teipe der jeg skal kutte...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg skal i gang å kutte i kabinettet mitt nå, har bare et spm til dere som har kuttet i Chieftec kabinetter med dremmel før:

Når du skjærte i ditt kabinett, brukte du da noe teip i kanten for at malingen ikke skulle flasse av? i Så fall, virket det som det var nødvendig (det jeg mener er om lakken hadde falt av hvis du ikke hadde teipet)?

 

er litt redd for at malingen vil falle av.... også har jeg tegnet mønsteret på innsiden av døra, så det blir vrient å teipe der jeg skal kutte...

 

Jeg har satt inn ei 120mm vifte på toppen på mitt, teipet først hele toppen med maskeringstape,merket så hvor jeg skulle skjære. Fjernet så resterende etter at jobben var gjort. Dette er den den beste måten etter min mening. Anbefaler deg å skjære fra utsiden,på denne måten hindrer du at det fliser seg opp rundt kantene :) Lykke til! :)

Lenke til kommentar

masker på utsiden

strek opp på maskeringsteipen

bruk stikksag

bruk et blad med små tenner som er beregnet for metall

press såpass hardt ned med stikksagen så ingen ting kommer i vibrasjon

sag forsiktig og ikke bruk makt, la sagen gjøre jobben

ta en fil med fint skjær og fil over metallet til alle ujevnheter er borte

bruk gjerne smergel-sandpapir i tilegg

fjern maskeringsteipen

ikke tørk bort jernsponet, spyl det vekk, da unngår du riper i lakken

tørk platen for vann

du har et perfekt kutt!

 

btw. la dremelen ligge!

Lenke til kommentar
masker på utsiden

strek opp på maskeringsteipen

bruk stikksag

bruk et blad med små tenner som er beregnet for metall

press såpass hardt ned med stikksagen så ingen ting kommer i vibrasjon

sag forsiktig og ikke bruk makt, la sagen gjøre jobben

ta en fil med fint skjær og fil over metallet til alle ujevnheter er borte

bruk gjerne smergel-sandpapir i tilegg

fjern maskeringsteipen

ikke tørk bort jernsponet, spyl det vekk, da unngår du riper i lakken

tørk platen for vann

du har et perfekt kutt!

 

btw. la dremelen ligge!

 

:woot: Godt svart cdrom!!! 8)

Lenke til kommentar

Teipa ikke noe på mitt Chieftec Miditower Stål svart når jeg skulle sette inn et plexi vindu i sida, og det ble egentlig veldig bra fikk ingen skraper Det er nok ingen fare for at lakken faller av, husk Chieftec betyr kvalitet, det er jo så stivt at du sikkert kan bruke det som et fjerde hjul på en bil.

Men jeg sagde med stikksag og ble meget fornøyd. Tegna bare opp på innsida og brukte ei svart festelist som var med i plexisettet for å sette det fast.

Lenke til kommentar

Jeg har kutta litt i Chieftec kabinettet mitt, både med dremel og stikksag. Hadde veldig tro på dremelen før jeg starta, men pga av at stålet er såpass hardt, gikk hele lageret mitt med kappskiver med til et relativt lite hull. Gikk derfor over til stikksag med metallblad. Dette funka mye bedre! Det gikk mye fortere å kutte, pluss at det ble lettere å få til fine jevne kurver (helt rundt hull til vanntank).

Jeg vil anbefale deg å teipe begge sidene av døra, fordi det under kuttingen nødvendigvis blir en del spon, og disse kan lett stripe den opp hvis du flytter den litt rundt på arbeidsbordet. Dessuten vil teipen forhindre striper fra anlegget? på stikksaga.

Jeg ville dessuten kuttet fra innsiden, slik at platen du kutter i ligger godt mot arbeidsbordet (og ikke på profilene som er rundt døra på innsiden).

Husk også å kutt litt på innsiden av de opptegnede strekene slik at du har litt å gå på.

Tror ikke du vil få noe problem med at lakken flasser av, spesielt ikke hvis du teiper på begge sider, samt sørger for å ha et godt anlegg mot arbeidsbordet.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...