Gå til innhold

Lett tilgang til kjølevifte?


allak

Anbefalte innlegg

Hei,

 

Er på utkikk etter en ny bærbar pc. Jeg har selv, og har også lest at mange sliter med varmgang og mye viftegang når maskinen begynner å dra på åra.

Er det noen som kjenner til om enkelte fabrikanter feks Lenovo kun har et enkelt deksel og fjerne for å komme til for rengjøring, eller er det ingen med en slik "god" løsning?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-83883

På bærbare kommer man ikke utenom litt viftestøy når maskinen belastes. De tiltakene jeg selv har gjort på mine bærbare de siste årene er

  1. Holde viftene og ut/inn porter for luft fri for støv
  2. Bruke laptop cooler, enten aktiv med vifter eller passiv som løfter maskinen litt over underlaget for bedre luftstrøm.
  3. Legge på ny kjølepasta på CPU og evt. andre chips som dekkes av kjøleren. Dette hjalp veldig på min gamle Lenovo SL300.

Maskiner som er lett å åpne tror jeg du har størst sjanse for å finne i business-segmentet. Lenovo sine har jeg aldri hatt noen problemer med å åpne. Det samme gjelder for enkelte Asus-modeller. Ultrabooks kan være vanskelige, men ikke umulige, å åpne.

 

Ta en tur innom de spesifikke forumtrådene for de modellene du vurderer på notebookreview. Der har du en god sjans for å finne ut hvordan tilgangen er til vifter og slikt på de forskjellige maskinene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...