Gå til innhold

[Løst] PC til TV med HDMI-kabel, lag og tearing på TV. Hvordan fikse?


Anbefalte innlegg

Hei og hå :)

 

 

Kjøpte meg en Grundig 32" LED-tv her for noen uker siden, og nå har jeg koblet til PCen.

 

Merket umiddelbart at bildet henger pittelitt etter på TVen i forhold til PCen. Litt plagsomt når man skal være presis med musepilen, ender ofte opp med å bomme på linkene eller det jeg skal trykke på.

 

Lyden og bildet på TVen er like forsinket så det går greit å se film el.

 

Etter at jeg prøvde meg litt rundt på innstillingene på TVen og PCen (aner virkelig ikke hva jeg driver med) har jeg nå i tillegg fått stygg tearing i TVbildet fra PCen i tillegg. Tearingen forekommer ikke på PCen bare på TVen... Tearingen forekommer ikke på bildet fra andre kilder, bare fra PCen.

 

Så har jeg googlet en stund og egentlig ikke blitt noe klokere i det hele tatt føler jeg.

 

 

Er det noen som har noen hjelp og avse her? Hva kan jeg gjøre? Evt hva burde jeg søke etter på nettet?

 

 

Mvh

StAkkar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-16183

tearing er på grunn av vertical sync. Du må sette vertical sync til 60hz. Og en av de få media avspillerene som støtter dette er Media Player Classic. Husk å sette hz i kontrollpanel og i MPC

 

Problemet med at det henger etter kan ha noe med responstiden til tvn å gjøre.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Smeller til med en update

 

Jaja litt input lag får jeg leve med, det var jo en billig TV :)

 

Har fikset tearingen ved å bruke dual monitors og sette oppløsningen på HDMI-utgangen til det som er standard for TVen.

 

Litt dumt å ikke kunne bruke klonede skjermer istede, i tillegg er oppløsningen på TVbildet så latterlig høyt at det går ikke an å bruke skjermbildet til noe annet enn å se en film (når jeg har klart å starte filmen da, er ikke lett å treffe play-knappen på VLC med den oppløsningen).

 

Det bitre er at jeg er sikker på at tearingen kom først etter at jeg hadde triksa litt rundt med skjerminnstillingene, men nå er det så lenge siden at kanskje jeg husker feil :p

 

Jaja takk for tips :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...