Gå til innhold

Nå gir jeg snart opp! Hvliket minne er det jeg kan ha?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Har søkt på Bærbar forumet uten videre hell, så jeg drister meg til å spørre her, selv om det sikkert finns nærliggende tema omtalt tidligere.

 

Altså, jeg har brukt Kingstons minne-finner ting, men den infoen den finner til meg er jo ikke mat-nyttig i det heletatt dersom jeg vil ha en brikke som ikke er fra Kingston. De sier ikke om det er 200 pins minne, ej heller om det er PC2100 eller PC2700.. Sukk. Dell sine sider sier ikke så mye mer, bare at det er DDR minne og at det er 266MHz på dem. Så er det dette med spenningen da, skal jeg ha 3.3V eller 2.5V????

 

hellsikke så vanskelig det skulle være da.

 

Jeg har Inspiron 4150

(http://support.ap.dell.com/docs/systems/ins4150/specs.htm#1105186)

(http://www.ec.kingston.com/ecom/configurator/partsinfo.asp?ktcpartno=KTD-INSP8200/128)

 

Håper noen kan hjelpe da jeg shopper litt rundt etter mer minne til min bærbare!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Bor du i Oslo så stikker du innom Digital Impuls. De er meget behjelplige med å teste ram i bærbare. Kom selv med en meget kresen gammel Compaq, men etter å ha testet ørten ram-brikker fant vi en som passet.

 

Generelt gjør ofte lokale databutikker mere for kunden for å få kunder. Da gjør det ikke noe at det tar seg litt bedre betalt synes nå jeg. De skal jo kunne overleve også.

Lenke til kommentar

Takk for alle råd!!

 

Det var Crucial sin egen nettside som vant. Dersom en bortser fra frakt (det blir ca. like mye enten man bestiller her eller der) så var Crucial sine brikker til dels mye billigere. Dersom brevet havner i tollen derimot, så kommer jeg til å gå i null når de legger på moms, og tape 13% når de legger på toll-avgiften... Noen kjangser får man vel ta. Satser egentlig på at det kommer i en relativt anonym bobblekonvolutt så at den glir umerka igjennom... Skulle ha en bra kjangs, da jeg bor i Sverige, altså skal pakken forbi Tull-betjentene.. :)

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte Crucial fra Komplett til min, funker finfint! Er samme brikken som du bestilte, bare at Komplett selger den "generelle" versjonen av brikkene...

(Brikkene du får frem hos Crucial har fått tildelt forskjellige varenr. utfra hvilke maskiner de er testet i)

 

 

TIPS: Apacer brikkene til PS passet fint i min 4150 også, men funket ikke i Inspiron 1100 til kameraten min (testet 2 brikker).. han bestilte Crucial (samme som meg) og da funket det...

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...