Gå til innhold
Trenger du hjelp med internett og nettverk? Still spørsmål her ×

Internett virker ikke før etter en stund


Anbefalte innlegg

Hei,

har problemer med internett her hjemme. Det fungerer helt fint nå, og andre ganger hvor jeg bruker det sammenhengende. Men hvis jeg går fra maskinen og ingen bruker nettet aktivt på en stund, tar det flere minutter før det virker når jeg skal bruke det neste gang. Dette gjelder alle maskiner tilkoblet trådløst nett.

Det står at jeg er tilkoblet nett på alle enheter, men hvis jeg forsøker å åpne en nettside vil den ikke lastes inn. Etter å ha prøvd og laste inn en side må jeg altså vente en gitt periode før siden vil lastes inn.

 

Håper noen kan hjelpe med dette,

på forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-82119

Stasjonære elelr laptop? Det er jo strømsparingssystemer hvor windows slår av strøm til nettverksplugg om den ikke brukes så mulig det tar tid å øke strømmen igjen. Ellers kan det være konflikter med antivirus, brannmur, router osv.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-82119

Jeg har vært borti noen maskiner, bl.a min egen, hvor signalstyrken og hastigheten stupte etter at jeg la inn adobe reader. Det ble normalt igjen når jeg fjernet adobe reader, og kom tilbake når jeg la den inn igjen.

Var grunnen til at jeg i sin tid byttet pdf leser. Aner ikke hvorfor det skjer, men fjerningen løste problemet mitt den gangen så har tatt det med som tips i mitt løsningsforslag.

 

Det finnes mange andre pdf lesere, jeg bruker pdf xchange reader, og har aldri opplevd det med den.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...