Gå til innhold

Hjelp - Formatere laptop Asus X53SV


ProjectA

Anbefalte innlegg

Hei!

 

Harddisken min begynner å bli full nå og tenkte å formatere PC. Altså få den i samme tilstand som den var når jeg kjøpte den i butikken. Problemet er at jeg har lite erfaring med PC og er redd for å gjøre noe feil under formatering. Tenkte at formatering har "samme betydningen" som på PS3 siden det er dette jeg har lyst å gjøre. Altså harddisken blir helt tømt for spill filer men at OS og andre viktige filer skal bli bevart slik at PS3 fungerer helt i orden. Dette er det jeg ønsker å gjøre på PC.

 

Leste litt rundt på nettet og ble litt forvirret. Det sto blant annet at formatering på pc vil slette absolutt alle filer.

 

Kunne dere fortelle meg hva jeg bør gjøre for å "rense" harddisken min for spill, dokumenter osv..?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Formatering er et verktøy som overskriver hele det fysiske medium med et nytt ubrukt filsystem(Inklusive operativsystemfiler/systemfiler.)

Det forveksles ofte med reinnstallasjon som ikke behøver å inkludere at mediumet operativsystemet ligger på blir formatert da man fint kan reinnstallere f.eks Windows 7 uten å slette annet enn selve operativsystemet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...