Gå til innhold

Cpu vifte bytte i fabrikk pc


Tskui

Anbefalte innlegg

Hei!

 

jeg har en Packard Bell iExtreme pc jeg kjøpte på elkjøp for noen år tilbake, og her om dagen hørte jeg en konstant ulyd komme fra pcen. Åpnet den opp og kom fram til at det var cpu vifta som lagde lyden.

 

Etter å ha lest meg opp om hvordan jeg skal gå fram for å skifte ut en slik vifte(er ikke veldig erfaren med å fikse hardware) så gikk jeg på komplett for å finne en okei vifte. Problemet nå er at jeg tror alle viftene som masser mitt hovedkort blir for store.

 

alt rundt hovedkortet sitter ganske tett og utifra målene jeg har gjort så vil nye vifter ofte være minimum 1.5 cm for breie. Er det mulig å finne en lik vifte som allerede står i? eller blir jeg nødt til å rett og slett kjøpe en ny pc?

 

her er en link hvor det står litt hva som er i pcen min: http://browser.primatelabs.com/geekbench2/351873

 

på forhånd takk!

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forresten, tok ut vifta nettopp og på den sto det "Acer hi 12900.001 rev a" om det er til noe hjelp.

 

Tenkte forresten ikke på å spørre om det er mulig å fikse vifta uten å trenge å kjøpe ny, som selvfølgelig ville vært det aller beste. Har prøvd å rengjøre den så godt spm mulig uten hell.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...