Gå til innhold

Gaming-laptop til rundt 12000kr


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ikke godt å si om det er et hardware eller et software (driver) problem. Man antar vel at det er det siste, kanskje. Hvis du ikke vet det, så er altså Enduro AMD's svar på Nvidia's Optimus - begge er systemer som skal spare strøm ved å svitsje over til den integrerte grafikkchip'en i prosessoren, når det egentlige skjermkortet ikke behøves.

 

Du får ikke noen bedre ytelse enn dette tilbudet på Kunshan P150E i noen annen maskin, selv om du legger mange tusenlapper til. Det er et engangstilbud akkurat her og nå. Men du kan se selv ved å konfigurere en Alienware M17x med tilsvarende hardware. Alienware-maskinen har den fordelen at der kan Enduro kobles helt ut via hurtigtaster + reboot.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takker for svar! :)

Merkelig at man ikke kan disable det endurosystemet, men jeg regner ikke med at det blir et for stort problem. Den multicommaskinen har rimelig bra hardware, saa vidt jeg vet :p

Haaper kjolinga er bra paa den ogsaa, leser paa p150e-traaden at det kunne vaert bedre, har ogsaa noen kjenninger som mener multicom-laptopper ikke er de beste paa kjoling.

Lenke til kommentar

Tja .... nå er det bare Alienware og Clevo (Multicom) som selger bærbare maskiner med hardware i denne ytelsesklassen, og man kan egentlig bare sammenligne en Kunshan P150E med en tilsvarende Alienware-maskin. Og det er ingen påtagelig forskjell i evnen til å ta seg av varme og kjøling mellom dem, så langt jeg kan se. Begge høres godt når de blir belastet hardt. AMD HD 7970M blir varmere enn GTX 680M, men det er likt i alle maskiner. Asus G55 eller G75 er nok merkbart stillere, men så trenger den da heller ikke å streve med så kraftig hardware. GTX 660M trenger ikke like stor hastighet på viftene som storebror GTX 680M, for å si det litt forenklet.

Endret av thomit
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...