Gå til innhold

En grei allround PC, Budsjett 6-7k


Anbefalte innlegg

Sitter her å prøver å sette sammen en grei PC til en ok pris. Den vil hovedsakelig bli brukt til internettbruk, evt. litt tyngre oppgaver og litt gaming. skjerm, tastatur, mus osv har jeg. Jeg er usikker på hvilket sjermkort jeg skal gå for, valget står mellom Sapphire 7850 og 7870. Har også kanskje lyst på et nytt kabinett, (hvis prisen er grei) av den mindre typen, men som samtidig er lett å ta med seg rundt. Jeg har et fra før men liker ikke at det er så stort og tungt. Jeg så også på den i5 oppgraderingspakken til komplett men vet ikke om den er verdt det i forhold til pris. Dette har jeg sett på så langt:

http://www.komplett....aspx?sku=745753

http://www.komplett....aspx?sku=757653

post-277078-0-56400800-1344193560_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er nesten samme oppsett som jeg har tenkt å kjøpe senere i sommer. Har nå satt opp med 7850 fordi det koster 400kr mindre enn billigste 7870, og jeg synes personlig at økningen i prisen ikke er verd den lille ekstra ytelsen som 7870 gir. Med en mild overklock bli 7850 lett like god som en 7870, for litt mindre penger, noe som er bra for oss som ikke vil betale så voldsomt mye.

 

Etter min mening gir 7850 mest bang for buck og er det beste valget hvis du må passe på budsjettet ditt.

Lenke til kommentar

Skal man først gå for HD7850

 

Ville jeg heller vurdert: ASUS Radeon HD 7850 2GB GDDR5

PCI-Express 3.0, "DirectCU II", 1xDVI-I, 2xDisplayPort, native-HDMI eller Gigabyte winforce x2 for bedre kjøling. Selvfølgelig litt overklokket litt fra fabrikk.

 

Men angående kabinett, skal man ha lite kabinett er nok ITX basert rådet. Om man ikke går for Cooler Master Storm Scout som det ser ut har bærehåndtak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...