Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Problemer med kabinettvifter


Anbefalte innlegg

Kjøpte denne maskinen http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20388250 for kort tiden siden.

Maskinen har forsåvidt fungert veldig godt, men her om dagen sluttet plutselig kabinettviftene å fungere. Dette tilsynelatende 3stk. En foran, en bak og en på toppen av kabinettet. Vifte på prosessor og gpu og slikt går normalt.

Bak på maskinen er det montert en manuell bryter som lar en styre viftene, denne har jeg forsøkt, gir ingen utslag. Har også forsøkt å stille på viftene i BIOS, uten hell. Noen software for å få det til å funke har jeg ikke funnet ut av.

 

Det kommer noen ganger en lav, høyfrekvent lyd fra den ene vifta, som om den forsøker å gå rundt, uten hell.

 

Noen forslag på fix for dette? Maskinen er riktignok ny og dekket av garanti, men er ikke veldig keen på å sende den inn allerede, så alternativ software, eller andre framgangsmåter jeg kan forsøke?

 

på forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjøpte denne maskinen http://cdon.no/elekt...-_w7hp-20388250 for kort tiden siden.

Maskinen har forsåvidt fungert veldig godt, men her om dagen sluttet plutselig kabinettviftene å fungere. Dette tilsynelatende 3stk. En foran, en bak og en på toppen av kabinettet. Vifte på prosessor og gpu og slikt går normalt.

Bak på maskinen er det montert en manuell bryter som lar en styre viftene, denne har jeg forsøkt, gir ingen utslag. Har også forsøkt å stille på viftene i BIOS, uten hell. Noen software for å få det til å funke har jeg ikke funnet ut av.

 

Det kommer noen ganger en lav, høyfrekvent lyd fra den ene vifta, som om den forsøker å gå rundt, uten hell.

 

Noen forslag på fix for dette? Maskinen er riktignok ny og dekket av garanti, men er ikke veldig keen på å sende den inn allerede, så alternativ software, eller andre framgangsmåter jeg kan forsøke?

 

på forhånd takk!

Er vel ikke så veldig mye annet du kan gjøre enn å bare sende den inn til de igjen. Tror det er noe sånn at hvis du åpner kabinettet eller noe så ryker garantien, for da kan du ikke bevise at det ikke er selvforskyldt. Send den inn så slipper du andre problemer på toppen av det. :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...