Morten-Chan Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Hei, Jeg har nå litt penger til å oppdatere min Stasjonære PC, og ønsker og få litt hjelp til dette. Hva Den inneholder: Kabinett: CM Storm Scout Midi Tower Sort Strøm: Chieftec Nitro Series BPS-750C 750W PSU Minne: Kingston DDR3 HyperX 1600MHz 6GB Skjermkort: Sapphire Radeon HD 5770 1GB GDDR5 Hovedkort: ASUS M4A89GTD PRO/USB3, Socket-AM3 Prosessor: AMD Phenom II X4 955 Black Edition Harddisk: Samsung SpinPoint F3 1TB SSD: (Skal kjøpe Så trenger ikke og nevne det på spørsmålene under.) Dette er Hvordan PCen nå er Bygd opp. Brukes til: Den blir hovedsaklig brukt til Gaming, som blant annet "Battlefield 3". Hva Bør jeg Bytte ut? Hva Bør Jeg Fornye? Noe jeg trenger mer av eller mangler? Du er og velkommen til å linke til et produkter jeg bør Kjøpe, men kan ikke koste mer en 4000 Kroner. (skulle det bli 5k... Så er ikke det en BIG DEAL...) Ønsker svar som: Du har litt svakt Skjermkort, og jeg anbefaler deg å bytte det ut med som Eksempel (Link og pris)... + Et spørsmål: Skulle jeg Gjøre AMD Maskinen om til en Intel Maskin, Er det Hovedkort og Prosessor som da må byttes ut? eller noe mer? (Dette vil da bli gjort i en senere avledning...) Takk For all Hjelp. Endret 31. juli 2012 av blackader
LMH1 Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Som du selv nevner skal du bytte prosessor må du bytte hovedkort også, selv om prosessoren er litt svak ville jeg heller kjøpt nytt skjermkort og kjøler + SSD. Bulldozer er det lite vits å vurdere da bør du minst vente til piledriver kommer Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM SATA 6Gb/s (SATA3.0) 520MB/320MB/s read/write, Basic Kit Gigabyte Radeon HD 7870 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "Windforce 3X", 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-DisplayPort Noctua NH-D14 CPU Kjøler Uten å vite hvor bra hovedkortet ditt kan overklokkes antar jeg du har alltid litt å gå på så den kan være verdt prisen. Du kan godt vente med SSD disken god mulig prisen faller mot høsten, men mpx er billigere en komplett. Endret 31. juli 2012 av LMH1
Morten-Chan Skrevet 31. juli 2012 Forfatter Skrevet 31. juli 2012 Som du selv nevner skal du bytte prosessor må du bytte hovedkort også, selv om prosessoren er litt svak ville jeg heller kjøpt nytt skjermkort og kjøler + SSD. Bulldozer er det lite vits å vurdere da bør du minst vente til piledriver kommer Samsung SSD 830 Series 128GB 2.5" OEM SATA 6Gb/s (SATA3.0) 520MB/320MB/s read/write, Basic Kit Gigabyte Radeon HD 7870 2GB GDDR5 PCI-Express 3.0, "Windforce 3X", 1xDL-DVI-I, native-HDMI, 2xmini-DisplayPort Noctua NH-D14 CPU Kjøler Uten å vite hvor bra hovedkortet ditt kan overklokkes antar jeg du har alltid litt å gå på så den kan være verdt prisen. Du kan godt vente med SSD disken god mulig prisen faller mot høsten, men mpx er billigere en komplett. Har økt Prisgrensen litt, så om du da har en annen anbefaling er det greit. Og har fjernet alt fra Komplett linken. Når det kommer til SSD Disken, er det en 120Gb (500-1200Kroner) jeg har tenkt og bruke på den, så den du har anbefalt passer bra. Og har hørt ryktene om at prisen synker til høsten også, men vil nok kjøpe den med alt det andre jeg nå måtte ende opp med og kjøpe også.. Og takk for svar på ekstra Spørsmålet
LMH1 Skrevet 31. juli 2012 Skrevet 31. juli 2012 (endret) Tja Gigabyte GeForce GTX 670 2GB PhysX CUDA er vel den beste skjermkortet for battlefield 3, men prosesoren kan bli litt i svakeste laget i så fall, men skjermkortet her burde være så bra at du har nok ytelse om du vurder å gå på sokkel 1155 ivybride senere. Og gå for bedre skjermkort en det gir for dårlig ytelse for pengene forløpig. Endret 31. juli 2012 av LMH1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå