Gå til innhold

USB headset (G35) ikke mulig å skru volum helt ned.


Anbefalte innlegg

Hei

 

Opplever(la merke til) ett rart problem som jeg på ett eller annet ikke vis finner ut av.

 

Har en laptop og en stasjonær med win7 x64 utgave på begge. Har 2 stk G35 headset som jeg bruker på hver sin maskin. Stasjonære er ganske nylig reinstallert.

 

Problemet er at man ikke kan skru ned lyden helt ned ved å bruke volumhjulet på headsettet eller G19 volumhjulet på stasjonær PC'en eller vanlig volum kontroll (master volum) på PC'ens kontrollpanel/system tray.

 

Eneste måten å få lyden helt av på som jeg har klart er å bruke mute funksjonen i volumkontrollene til Win7 eller å f.eks justere lydvolumet på programmet også helt ned. Ergo juster Volum på Winamp, Nettleser youtube, VLC player etc... men klart muter du selve programmet så blir vel lydsignalene borte helt eller så lave at uansett hva master volum står til så blir det "borte".

 

Har sett ett par google søk sider (generelt om USB og også G35 headset) at Win7 sender lyd ut uansett og man kan "fikse" problemet ved å sette master volum høyt så justere man ned program applikasjons volumene ned. Når man da justerer volum med G35 headset hjulet så vil man skru ned applikasjonsvolumet også ofte. Men dette er tungvint som fy å drive på for hvert eneste program, samt om du da får inn ett nytt program så kanskje man "sprenger ørene ved full guffe på det programmet"...

 

Noen som har tanker og tips relatert til dette? For når man justerer volumet til 0% så skal jo lyden bli borte IMHO.

 

Takker på forhånd for tips og forslag. :)

 

mvh

Simon

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kjent "problem" som fungerer som det er ment.

 

Lydsignalet i windows sendes så lenge du ikke bruker mute funksjonen, og headset med høy sensitivitet (som G35) lager lyd også ved disse signalene.

 

Jeg har G35 og det samme.

 

Takker for info, er det jeg også har kommet fram til ved blant annet ett svar på Logitech sitt forum og en av de ansatte der. Så man må da nok bare slå seg til ro med det da ja, selv om det er litt irriterende at det er slikt. Ikke det at man dør av det, men burde jo fungere på en bedre måte, hehe. ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...