Gå til innhold

Kringsjå studentby, diskuter her! Hva synes du?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kringsjå har en høy andel utvekslingsstudenter og jeg måtte snakke engelsk med nesten alle som bodde på gangen min i årene jeg bodde der. Fordelen er at man får vedlikeholdt engelskkunnskapene, selv om det til tider var irriterende å ikke kunne kommunisere på norsk. Bostandarden var litt dårligere enn i andre studentbyer jeg har vært i, men til gjengjeld var det også billigere.

 

Jeg har også inntrykk av at alt som ikke er låst blir stjålet, så sørg for å låse begge hjul på sykkelen, ta med sete inn etc. Jeg ble faktisk frastjålet barendsene fra sykkelstyret mitt noen måneder etter jeg flyttet inn.

 

I tillegg hører man brannalarmen omtrent daglig den første måneden etter semesterstart, men akkurat det er ikke unikt for Kringsjå.

Lenke til kommentar

Bodde der i 3 år i de "ny oppussede" leilighetene, både i kvartett og par leilighet, det var fint. Samboeren min bodde i de "gamle" leilighetene et år, det var vist forferdelig. Hun opplevde at en kineser som "tente" på kjøkkenet for så å gå inn på rommet sitt. Samboeren min måtte slukke "brannen" og ta imot brannvesenet fordi kineseren gjemte seg på rommet, til tross for brannalarm!

 

Brannalarmen går daglig de første månedene i semester pga studenter ikke kan lage mat. Som regel så sovner de mens de har pizza i ovnen. Hvis man bor i kvartett så møter man en del sære mennesker, men thats life.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...