Gå til innhold

Merkelig lyd av GPU-Vifta


k_drey

Anbefalte innlegg

Har et 9600 Pro som det står i sig. min. Fra første dag jeg fikk kortet og satte det i kom en merkelig lyd fra det. Ble litt sint etter at jeg hadde ventet lenge på å få kjøpt dette kortet. Trasset jeg til fattern kunne komme å se på det eller høre etter hva det kunne være. Etter at han hadde sett på det kom konklusjonen at denne lyden kommer når akslingen på vifta er kald. Men i begynnelsen virket det logiskt det han sa, for etter ei tid med maskinen på slukknet lyden. Men nå er lyden her alltid, og hodet mitt holder på å gå bannanas :o . Derfor lurte jeg på om det er noen andre som har hatt samme problemet og/eller hvet hva det er? :shrug:

 

Takker på forhånd for alle svar

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Pleide selv å ta av kabinett siden, og da ta på vifta da pleier lyden å slutt, men for 2 dager siden hjalp det uansett ikke. Har sendt inn forespørrsel om retur, så da får jeg antgeligvis klare meg med det gamle GF3 TI/500 korte til jeg får et nytt. Men alikevell er dette et spørsmål jeg stiller uansett.. :grumpy:

Lenke til kommentar

fant nå ut hva feilen er. Fikk noen ilag meg og tok ut skjermkorte, merka at plutselig at vifta var meget slakk. Så jeg spurte pent og forsiktig og fikk fattern til å ordne den på plass. Nå funker alt perfekt, men venter nå på en Zalman heatpipe, den nye som er svart :woot:

Som dere ser har jeg en del å lære av oldingsen :wink:

Lenke til kommentar

Kortet fungerer jo helt bra nå, ikke merket noe lyd til nå. Så returforspørrselen får bare ligge å gå ut. Venter på en heatpipe fra Zalman, oldingsen kjøpe mitt gamle mot heatpipen. Så satt han det i brødrene mine sin maskin. Det er rett som du sier InZomnia. "Oldinsene er meget kloke innenfor data hvis de har interesse innenfor data og hifi"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...